English

محمد صادق ستاری فرد:

آموزش و پروش امروز بیش از پیش نیازمند همکاری همه بخشها است

معاون وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: پویاسازی، شاداب‌سازی و سالم‌سازی محیط تربیتی و فضای مدرسه از الزامات یک مدرسه تمام ساحتی است، بنابراین از اهداف معاونت وزیر آموزش و پرورش است.

آموزش و پروش امروز بیش از پیش نیازمند همکاری همه بخشها است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در سخنانی عنوان کرد: نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف تحول در نشاط و پویایی دانش‌آموزان کشور آغاز شده است.

ستاری فرد این سخنان را در مراسم افتتاح ۷۰ مدرسه پویا و ۹۵ اتاق بهداشت خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: از الزامات تربیت تمام ساحتی، داشتن مدرسه و فضای آموزشی تمام ساحتی است، به این معنا که هر مدرسه باید دارای نمازخانه،  کتابخانه، فضای ورزشی و اتاق بهداشت باشد و آن زمان می‌ توان  عنوان کرد که مدرسه کانون تربیتی محله است.

معاون وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پویاسازی، شاداب‌سازی و سالم‌سازی محیط تربیتی و فضای مدرسه از الزامات یک مدرسه تمام ساحتی است، بنابراین از اهداف معاونت وزیر آموزش و پرورش این است که در کنار توجه به ساحتهای ششگانه مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، الزامات مدرسه تمام ساحتی را پیاده سازی کنیم.

وی افزود: پیش‌بینی یک مدرسه الگو و یک منطقه آموزش و پرورش الگو از جمله سیاستهای این وزارتخانه است به این معنا که سه موضوع ارتقای مهارتهای شغلی، مهارتهای زندگی و مهارتهای جسمی - حرکتی را در کنار تعلیم و تربیت جاری کند و الگویی برای تمام کشور شود.

معاون وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: آموزش و پروش امروز بیش از پیش نیازمند همکاری همه بخشها است و روایتگری مناسب رسانه‌ها از فعالیتهای انجام شده علاوه بر اینکه به جهاد تبیین کمک می‌کند، موجب معرفی الگوهای موفق نیز می‌شود.

ستاری فرد تاکید کرد: معتقدیم ساحت تربیت زیستی پیشران تحقق سایر ساحتهای تربیتی است و اگر دانش‌آموز سلامت و با نشاط باشد در سایر حوزه ها کار پیش می‌رود، با این رویکرد ورزش امر تفننی و تفریحی نیست بلکه با سلامت بدن مرتبط است.

معاون وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: فرآیند یاددهی و یادگیری در محیط جذاب عملی می‌شود، به همین دلیل ایجاد و طراحی فضای ورزشی درون مدرسه‌ای را به عنوان اولویت کار طراحی کرده‌ایم.

وی اذعان کرد: برنامه ریزی برای ایجاد یک هزار و ۳۵۷ فضای ورزشی درون مدرسه ای در مدارس کشور برای سال آینده پیش بینی شده است که امیدوارم با تامین اعتبار انجام شده بر اساس اولویت مدارس مناطق محروم، مدارس دخترانه و مدارس شبانه‌روزی، عدالت ورزشی و تربیت بدنی در کشور را هم محقق سازیم.

معاون وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: همچنین با همراهی خوبی که از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد، از سال آینده غربالگری اسکلتی و حرکتی همه دانش‌موزان کشور آغاز می‌شود.

وی اعرلام کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا بیش از ۵ هزار مراقب بهداشت و سلامت در خط مقدم سلامت دانش آموز در مدرسه همکاری و تلاش کردند و در قالب نهضت ملی ایجاد شده یک هزار و ۳۵۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای، ۷۰۰مدرسه پویا و نیز ۵ هزار اتاق بهداشت در کل کشور طی سال آینده ایجاد خواهد شد.

ستاری فرد در خاتمه خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی در عملی کردن سند تحول بنیادین آموزش و  پرورش در همه ساحتها پیشرو است و باید از ظرفیت وجود بارگاه رضوی در زمینه تعلیم و تربیت بهره ببریم و دانش‌آموزانی در تراز بالا تربیت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه