English

حسین نادیان خبر داد:

فعالیت ۱۵مدرسه علوم معارفی در استان اصفهان

مسئول آموزش متوسطه دوره اول و دوم نظری استان اصفهان از وجود 15 مدرسه معارفی و 989 دانش آموز محصل در این رشته در استان اصفهان خبر داد.

فعالیت 15مدرسه علوم معارفی در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حسین نادیان در نشست مدیران دبیرستان های علوم و معارف اسلامی گفت: 15مدرسه معارف در سطح استان وجود دارد و رشته معارف در این شاخه تدریس می شود.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته جلسات متعددی برگزار می شد، ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا جلسات مدیران از حضوری به مجازی تغییر یافت و این اولین جلسه ای است که امسال حضوری برگزار شده است.

نادیان با توضیح اینکه مدارس معارفی که در استان مشغول فعالیت هستند وابسته به اداره تبلیغات اسلامی صدرا و یا وابسته به مدرسه عالی شهید مطهری و حوزه های علمیه  است، بیان کرد: در خرداد ۱۳۶۳ اساسنامه دبیرستان های علوم و معارف اسلامی در سیصد و چهل و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید که نخستین سند رسمی برای ایجاد رشته ای به نام علوم و معارف اسلامی در دوره ی متوسطه بود.

وی از اهداف برگزاری این نشست را پایگاه شدن دبیرستان شهید مطهری کوشک به عنوان پایگاه متمرکز در سطح استان برشمرد و ادامه داد: مدارس استان می توانند از این دبیرستان به عنوان پایگاه فوریت های آموزشی برای دروس هدف پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم بهره مند گردند.

علوم و معارف 2

نادیان در پایان گفت:  دبیر خانه کشوری حدود یک ماه است که در استان یزد تشکیل شده و مصمم هستیم  یک  رابط  قوی از استان اصفهان به این دبیرخانه همراه با معرفی دبیران متخصص معارف در افزایش یا حذف محتواهای دروس معارفی ، معرفی نماییم.

در ادامه معاونت اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر گفت:شهرستان خمینی شهر در مقطع متوسطه دوم دارای 32مدرسه است که 23 مدرسه در قالب دولتی و 9 مدرسه در قالب غیردولتی مشغول فعالیت است.

مهدی منتجب با بیان اینکه خمینی شهر 2300شهید  تقدیم  اسلام و نظام جمهوری اسلامی نموده و حسینیه ایران است، افزود: لزوم  بستری مناسب در تربیت نیروهای انسان هایی کارآمد و اسلام شناس و آگاه به مسائل روز لازم و ضروری است.

وی تشریح کرد: برای تحقق این هدف و پرورش نسلی خداجو و خودباور و پیرو  اهلبیت (ع) و تربیت جوانان خودساخته و کریم النفس به عقاید اسلام دبیرستانهای دخترانه و پسرانه معارفی در تربیت چنین نسلی مشغول به فعالیت هستند.

منتجب توضیح داد: در دبیرستان پیشگامان در مقطع متوسطه پسرانه 17نفر و در دبیرستان شهید مطهری دخترانه کوشک 33 نفر مشغول به تحصیل هستند.

معاونت آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در پایان خاطر نشان کرد: محصلان  این رشته با پایان دوره دبیرستان می توانند در یکی از رشته های فلسفه روانشناسی اسلامی دینی و عربی و فقه و حقوق اسلامی و حکمت اسلامی و سایر رشته های مرتبط ادامه تحصیل دهند.

به گزارش موج؛ 989 دانش آموز در سطح استان اصفهان در مدارس علوم و معارف مشغول به تحصیل علوم معارفی هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه