English

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر:

مشکل شبکه آموزشی شاد پهنای باند اینترنتی در کل کشور است

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر اظهار کرد: کار کردن با شبکه شاد مشکلی ندارد و ضعیف بودن اینترنت باعث کندی فعالیت ها است.

مشکل شبکه آموزشی شاد پهنای باند اینترنتی در کل کشور است

به گزارش خبرنگار خبر گزاری موج اصفهان، ابراهیم باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد کریم اهلبیت (ع) و بزرگداشت هفته معلم با اشاره به مشکلات شبکه شاد گفت: انعکاس مشکلات آموزشی شهرستان باعث کاهش معضلات در شهرستان می شود.

وی در خصوص پروژه های ساخت و ساز و نوسازی مدارس شهرستان خمینی شهر توضیح داد: روند ساخت و تکمیل و بهسازی مدارس نو و فرسوده از پنج تا هشتاد درصد پیشرفت داشته است وطبق قول آقای میربد رییس نوسازی مدارس استان تا اول مهر سی کلاس در قالب 4 مدرسه به فضای آموزشی اضافه می شود.

باقری در بحث مدارس فرسوده توضیح داد: پنجاه و هفت مدرسه فرسوده وجود دارد که 27 مدرسه باید تخریب شود که در حال پیگیری توسط نوسازی مدارس  است.

وی از تاسیس هنرستان غیر دولتی دخترانه  تربیت بدنی را برای اولین بار در بین  شهرستان های استان خبرداد و افزود:دانش آموزان استقبال خوبی از این رشته داشته ودر پایه دهم با 16 دانش آموز آغاز به کار کرده وسال گذشته افتتاح و شروع به فعالیت نموده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر ضمن ابراز تاسف از کمبود فضای ورزشی برای دانش آموزان شهرستان خمینی شهر  ادامه داد: آموزش و پرورش خمینی شهر از نظر فضای ورزشی محروم است و سالن ورزشی امینی با مساحت 4 هزار متر زیر بنا تا هشتادو پنج درصد پیشروی داشته که تا سال آینده به بهره داری خواهد رسید.

ب ا قری در خصوص برگزاری امتحانات دانش آموزان ابراز کرد : برای زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان پیرو دستورات ستاد کرونا هستیم و امتحانات از 17خرداد تا 15تیر امسال برگزار خواهد شد؛ امتحانات پایه دوازدهم حضوری انجام می شود و پایه های اول تا ششم توصیفی بوده و نیازی به امتحان ندارد و پایه هفتم تا یازدهم نیز بر پایه معلم محوری  است و طبق نمرات نیمسال اول محصلان نمره گذاری می شود و دانش آموزانی که از استفاده  هر گونه امکاناتی محروم بودند طبق هفتاد درصد تدریسی که معلمان قبل از بیماری کرونا در مدارس انجام داده اند بررسی شده و نمره گذاری دانش آموزان صورت می پذیرد.

وی در خصوص آموزش  مجازی از طریق شبکه شاد بیان کرد: مشکل اساسی در شبکه شاد کمبود پهنای باند اینترنتی است که به وزارت ارتباطات کل کشور بر می گردد و سرعت اینترنت به شدت پایین است واین در حالی است که بیش از ده میلیون دانش آموز عضو شبکه شاد شده اند؛ همچنین از صد درصد دانش آموز شهرستان خمینی شهر هشتاد درصد عضو شبکه شاد شده اند و بیست درصد بقیه بخاطر کمبود امکانات نتوانسته اند وارد شبکه شوند.

باقری در بحث ثبت نام سال تحصیلی جدید اعلام کرد: اداره آموزش پرورش شهرستان خمینی شهر آمادگی این را دارد که طبق ضوابط و شرایط و پروتکل‌ های بهداشتی ثبت نام ها را به عمل آورد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر درخصوص نقشه راه آموزش و پرورش اظهار کرد: نقشه راه آموزش و پرورش  تا افق 1404 که در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد 379 شاخص مشخص شده که در هر قسمت شاخص آن معین شده است و در بخش پژوهش 49 شاخص معین گردیده است.

مدیر اداره آموزش و پرورش  شهرستان خمینی شهر  از کمبود امکانات شکایت کرد و بیان داشت: در قسمت برنامه های پرورشی مدارس سعی کرده ایم مهارت های زندگی را در برنامه های مدارس بگنجانیم.

باقری از 168 دانش آموز در هفده  مدرسه حامی خبر داد و گفت: تعدادمجموع 236 نفر در این مدارس مشغول به کار هستندکه نیروهای مدارس خرید خدماتی از طرق مختلفی انجام شده است و وظیفه مدیر آموزش پرورش نظارت بر این نیروهاست که نظارت بر صلاحیت های اخلاقی و عمومی و حرفه ای از جمله آنهاست ودر راس آن وزارت کارو امور اجتماعی بر این مدارس نظارت دارد.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در پایان به هزینه سرویس مدارس اشاره کرد و خاطر نشان کرد: کارگروه ماده 18 شهر خمینی شهر طبق مصوبه کارگروه معین نموده ، هزینه ها تا تاریخ 9 برج دوازدهم دریافت گردیده و اگر خانواده ای تا آخر سال هزینه سرویس را پرداخت کرده می تواند با مراجعه به شرکت های  سرویس مدارس مشکلات خود را درمیان بگذارند.

به گزارش موج،  کل مدارس شهرستان خمینی شهر 394 مدرسه است  که 193 مدرسه غیردولتی و 110 پیش دبستانی است و مابقی مدارس دولتی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه