English

مدارس کردستان اولین هدف هجوم ویروس کرونا/ کردستانی ها منتظر پیک سوم کرونا باشند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از شیوع پیک سوم ویروس کرونا در استان کردستان خبر داد و گفت: متاسفانه مدارس کردستان اولین مکان هایی هستند که مورد تهاجم این ویروس قرار خواهند گرفت.

مدارس کردستان اولین هدف هجوم ویروس کرونا/ کردستانی ها منتظر پیک سوم کرونا باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، دکتر ابراهیم قادری شامگاه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به شدت گرفتن کرونا در استان، اظهار داشت: گردش ویروس کرونا در جامعه بسیار شدید شده و در بیشتر شهرستان‌ها علائمی از گردش بالای ویروس در پایگاه های دیده ور کووید19 مشاهده می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: این مساله باعث پیک مجدد بیماری و برگشت مرگ و میر خواهد شد و این پیک می‌تواند شدیدتر و مرگبارتر از پیک ماه های خرداد و تیر باشد.

قادری با بیان اینکه شهرستان‌های بیجار، سقز، دیواندره، سنندج و کامیاران جزو مناطق به شدت در معرض خطر هستند و خطر در سایر شهرستان‌ها نیز در حال افزایش است، افزود: کامیاران و بیجار نارنجی و بقیه شهرستان‌ها دارای وضعیت زرد هستند.

وی اضافه کرد: گردش ویروس در جامعه به مدارس نیز سرایت کرده که احتمالا سیکل تشدید بیماری را بوجود خواهد آورد که باعث مرگ و میر بیشتر می‌شود.

قادری یادآور شد: هنوز دانش‌آموز یا معلم مبتلا به کووید19 در استان شناسایی نشده ولی این اتفاق در هفته آینده دور از انتظار نیست.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هنوز زمان طلایی کنترل این پیک به اتمام نرسیده لذا با افزایش استفاده از ماسک، رعایت شدید فاصله فیزیکی و عدم برگزاری دورهمی‌ها و مهمانی‌ها و سایر تجمعات در فضاهای بسته، مراجعه بیماران با علایم متوسط و شدید به پزشک و ایزوله و قرنطینه کردن همه بیماران و افراد در تماس و مشکوک می‌توان نجات‌بخش جان مردم بوذ.

وی هشدار داد: در صورتی که رفتارهای بهداشتی بسرعت تقویت نشود، آثار این بی توجهی جیران ناپذیر خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه