English

۶۹ درصد از جانباختگان کرونا در کردستان مرد بوده اند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به درصد جنسیت مرگ ومیر افراد کرونایی در کردستان گفت: 69 درصد از این آمار متعلق به مردان و مابقی زنان بوده اند.

69 درصد از جانباختگان کرونا در کردستان مرد بوده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، دکتر ابراهیم قادری ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گوبا رسانه های کردستان در سنندج، اظهار داشت: 17 درصد مبتلایان به ویروس کرونا در کردستان بیش از 60 سال سن دارند و قریب به 71 درصد جانباختگان کرونا مختص به همین رده سنی و 55 درصد مبتلایان مرد و 45 درصد زن هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه 2 درصد مبتلایان به کرونا در استان کودکان زیر 15 سال بودند، افزود: 2 درصد از فوت‌شدگان کرونا در استان نیز کودکان هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: میانگین سنی 57 درصد مبتلایان به کرونا در استان 15 تا 45 سال است که هشت درصد از مجموع فوتی‌های استان در این رده سنی قرار دارند.

قادری با اشاره به اینکه 34 درصد آمار مبتلایان در استان افراد 46 تا 60 ساله هستند، ادامه داد: این رده سنی 19 درصد فوتی‌های ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اذعان به اینکه 17 درصد مبتلایان به کرونا در کردستان بیش از 60 سال سن دارند، افزود: قریب به 71 درصد جانباختگان کرونا در استان بیش از 60 سال سن داشته‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: از مجموع کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، 38 درصد مبتلا به  بیماری‌های قلبی عروقی، 35 درصد بدون بیماری زمینه‌ای، 15 درصد مبتلا به دیابت، 4 درصد بیمار سرطانی، 4 درصد بیماری ریوی، 4 درصد بیماری کلیوی، سه درصد بیماری مزمن عصبی، یک و نیم درصد بیماری کبدی و یک درصد ضعف سیستم ایمنی بوده ‌اند.

قادری با بیان اینکه 31 درصد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان زنان و 69 درصد آن مردان هستند، گفت: 85 درصد مبتلایان به کرونا در استان کردستان ساکن شهر و 15 درصد آن در روستاها سکونت دارند.

به گفته معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، قریب به 32 درصد آمار جانباختگان کرونا ساکن روستا و 78 درصد آن ساکن‌ شهرهای استان هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی