English

حضور دوستداران فیلم وسینما از امروز در سالن های سینمایی کردستان

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به تعطیلی چند ماهه سینماهای استان کردستان بدلیل شرایط کرونایی گفت: دوستداران سینما میتوانند با رعایت پروتکل های بهداشتی از ابتدای مردادماه در سالن های نمایش حضور یابند.

حضور دوستداران فیلم وسینما از امروز در سالن های سینمایی کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، امین مرادی‌ ظهر امروز  چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار داشت: همه سینماهای‌ کردستان ‌اقدام‌های لازم برای بازگشایی سالن‌های خود را انجام داده و دستورهای لازم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به آنها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به خسارت سنگین وارده به سینماهای کشور و استان بدلیل تعطیلی ناشی از شیوع بیماری ویروس کرونا افزود: بخش فرهنگ و هنر از بخش های بسیار زیان دیده کشور در این دوران محسوب می‌شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با اظهار امیدواری از اینکه با استقبال خوب مردم، سینماهای استان به شرایط عادی خود برگردند، افزود: از امروز با انجام کامل ضد عفونی سالن های نمایش و تمهیدات لازم بهداشتی فعالیت پردیس سینمایی بهمن سنندج و آزادی بیجار بعد از پنج ماه از سر گرفته می‌شود.

مرادی با اشاره به دستورهای بهداشتی برای بازگشایی سالن‌های سینمایی یادآور شد: در مقطع بازگشایی و تا اعلام وضعیت سفید قطعی، ظرفیت فروش بلیت برای هر سالن تا سقف 50 درصد مجاز است و لازم است هنگام ورود و خروج تماشاچیان و حضور در سالن انتظار، فاصله‌گذاری ایمن رعایت شود.

وی استفاده از ماسک را در زمان حضور در سالن های سینمایی برای تماشاچیان و کادر سینما الزامی دانست و تاکید کرد: در دسترس بودن مایع ضدعفونی کننده برای مراجعه‌کنندگان،  ضد عفونی کامل سینما و سالن‌ها طبق دستورالعمل اعلامی وزارت بهداشت هر روز یک بار از برنامه هایی است که در سینما های استان انجام می‌شود.

مرادی در خصوص نحوه فعالیت بوفه سینماها گفت: بوفه‌ سینما موظف به رعایت حداکثر موازین بهداشتی بوده و مجاز به عرضه مواد غذایی، تنقلات و نوشیدنی به ‌صورت فله نیستند.  

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با رعایت کامل موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی و اکران فیلم‌های روز و مطرح، اطمینان خاطر لازم برای مخاطبان را فراهم کنیم و دوران شکوفایی سینماها را در پیش از شیوع ویروس کرونا را در مقطع زمانی کوتاه با همکاری علاقه‌مندان فهیم به سینما باز گردانیم.

مرادی یادآور شد: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی سالن‌های سینما حدود 2 میلیارد تومان خسارت به بخش سینمایی استان کردستان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه استان کردستان سه سینمای فعال و پنج سالن و یک هزار و 375 صندلی دارد، اضافه کرد: ظرفیت‌های سینمایی استان با برنامه های حوزه هنری در آینده نزدیک چند برابر شده و به پنج سینما با 17 سالن و بیش از 2 هزار صندلی خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه