English

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان اعلام کرد:

اعلام فراخوان جشنواره ((در خانه هنرمندانه بمانیم))

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، فراخوان جشنواره در خانه هنرمندانه بمانیم، اعلام شد.

اعلام فراخوان جشنواره ((در خانه هنرمندانه بمانیم))

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، امین مرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: به منظور تلاش برای تشویق بیشتر اعضای خانواده برای ماندن در خانه و بهره‌مندی صحیح از ظرفیت‌های ارتباطی از جمله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی جشنواره در خانه هنرمندانه بمانیم به همت حوزه هنری کردستان برگزار می‌شود.

به گفته وی، معرفی روش‌های مختلف برای حفظ سلامتی مردم در راستای مقابله با ویروس کرونا، غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها و شناسایی و کشف استعدادهای هنری کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف برگزاری «درخانه هنرمندانه بمانیم» است که با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان، صدا و سیمای مرکز کردستان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان برگزار می‌شود. 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های عکاسی، استاپ موشن، نقاشی، قصه گویی، موسیقی، شعر و داستان با محوریت نمایش ایثار و خدمات جامعه پزشکی در راستای مقابله با ویروس کرونا، بیان هنرمندانه در خانه بمانیم برگزار می‌شود،عنوان کرد: معرفی روش‌ها و شیوه های مختلف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در ایام تعطیلات، تجربه‌های شخصی افراد برای ماندن در خانه با اولویت کودکان و نوجوانان از دیگر محورهای برگزاری این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه  اولویت پذیرش با آثاری است که توسط کودکان و نوجوانان تهیه و تولید شده است، تصریح کرد: تمامی اعضای خانواده می‌توانند در هر بخش به صورت انفرادی و گروهی در این جشنواره شرکت کنند.

به گفته وی، در بخش عکاسی تنها آثاری پذیرش می‌شوند که هنر در خانه ماندن را نشان دهند، به گونه‌ای که عکس‌های مرتبط با فضاهای عمومی و آزاد حق شرکت در این جشنواره را ندارند و هر فرد می‌تواند در بخش تک عکس با ارسال سه اثر و در بخش مجموعه پنج اثر را به جشنواره ارسال کند. 

مرادی اذعان داشت: در بخش استاپ موشن که برای کودکان و نوجوانان از جذابیت بالایی نیز برخوردار است  آثار ضبط شده باید کمتر از دو دقیقه زمان داشته باشند و موضوع آنها مرتبط با حفظ سلامتی و هنر در خانه ماندن باشد.
به گفته رئیس حوزه هنری کردستان گفت: آثار مرتبط با رشته نقاشی با موضوع و محوریت ویروس کرونا،راه‌های مقابله با آن، ایثار و خدمات جامعه پزشکی برای مقابله با این ویروس، حفظ سلامتی اعضای خانواده و دیگر سرگرمی‌های ویژه کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: در بخش قصه‌گویی تمام اعضای خانواده می‌توانند شرکت کنند البته قصه‌ها باید کوتاه و زمان آنها کمتر از پنج دقیقه باشد و با استفاده از موبایل ضبط و به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

مرادی در خصوص مقررات بخش موسیقی هم گفت: در رشته موسیقی علاقه‌مندان  می‌توانند در قالب تک نوازی با سازهای مختلف و یا اینکه گروه نوازی با حضور و مشارکت اعضای خانواده خود،  آثار را کمتر از چهار دقیقه به صورت تصویری ضبط کرده و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی آثار ارسالی به این جشنواره باید با استفاده از تلفن همراه ضبط شده باشند، گفت:  آثاری که به صورت حرفه‌ای تصویر برداری شده‌اندپذیرش نخواهد شد.

به گفته وی، در بخش شعر و داستان هم به صورت مکتوب و هم به صورت صوتی و تصویری افراد می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

مرادی در خصوص نحوه ارسال آثار هم با بیان اینکه افراد می‌توانند در تمامی بخش‌ها آثار خود را به شماره واتس‌آپ 09922160665  ارسال کنند، گفت: علاقمندان آثار خود در بخش‌های مختلف را باید تا 31 فروردین ماه سال 99 ارسال کنند.

به گفته وی، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در نهایت آثار منتخب را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان تأکید کرد: ذکر نام و نام خانوادگی، شماره تماس در تمام آثار مکتوب و ضبط شده به همراه یک عکس 4×3 از صاحب اثر در تمامی بخش‌ها الزامی است.

وی اذعان کرد: با ارزیابی اعضای هیأت داورانی از هنرمندان برجسته استان کردستان، در هر بخش 10 اثر برتر معرفی و بعد از پایان عادی شدن شرایط و عبور از بحران کرونا در مراسمی از آنها تقدیر و تجلیل خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد:: علاقه مندان  در صورت نیاز به اطلاعت بیشتر برای حضور در این جشنواره می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان به آدرس http://www.artsanandaj.ir مراجعه و یا اینکه از طریق @art.kurdestan ما را در شبکه های مختلف اجتماعی دنبال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه