English

امام جمعه اصفهان در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشور:

سازمان نظام مهندسی نظارت جدی بر روند ساخت و سازها داشته باشد

امام جمعه اصفهان گفت: ساختمان سازی و مسکن یکی از ضروریات کشور است و سازمان نظام مهندسی باید نظارت جدی بر ساخت و سازها داشته باشد.

سازمان نظام مهندسی نظارت جدی بر روند ساخت و سازها داشته باشد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار رییس سازمان نظام مهندسی کشور بر لزوم جدیت و دقت نظر در نظارت ها تاکید کرد و گفت: نه آنقدر بی دقتی در نظارت باشد که شاهد احداث ساختمان های غیراستاندارد و غیرمستحکم باشیم و نه آنقدر به مردم سخت گرفته شود که ساخت خانه برای آنها دشوار باشد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه آن طور که باید نظارت جدی بر ساخت و سازها از سوی سازمان نظام مهندسی انجام شود صورت نگرفته است.

امام جمعه اصفهان افزود: امروز باید ساخت و سازها به ویژه مسکن براساس استاندارد های مهم و ضروری نظام مهندسی احداث شود تا در برابر هرگونه حوادث مقاوم باشد.

عضو خبرگان رهبری گفت: متاسفانه در اصول ساختمان سازی یک طراحی خاصی نداریم و بناها براساس سلیقه ها طراحی و اجرا می شوند.

وی یکی از ملزومات زندگی امروز را رعایت کلیه نکات ایمنی و صرفه جویی در ساخت و ساز و نیز صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمانها بیان کرد.

امام جمعه اصفهان افزود: شما مهندسان باید رعایت اخلاق مهندسی و اخلاق اسلامی در کارها را همانگونه که خدا در قرآن سفارش کرده است که مومن کارها را محکم و درست انجام میدهد هم جنبه های اخلاق مهندسی و هم جنبه های اسلامی را مد نظر داشته باشید.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم گفت: بطور متوسط ۴۵ درصد از درآمد هر خانوار ایرانی صرف تامین مسکن می‌شود.

حمزه شکیب افزود: این موضوع وظیفه اعضای نظام مهندسی ساختمان را برای نظارت هرچه بیشتر بر فرایند احداث ساختمان‌ها سنگین‌تر می‌کند.

وی گفت: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا بتوانیم حافظ سرمایه های مردم در زمینه طول عمر مفید ساختمان و حفظ این سرمایه در برابر حوادثی از جمله زلزله باشیم.

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمان حاضر حدود ۶۰۰ هزار عضو دارد و به‌عبارتی بزرگترین سازمان غیر دولتی کشور محسوب می‌شود.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: هدف از تشکیل سازمان نظام مهندسی تولید محصولی به نام ساختمان است و از زمان شکل‌گیری و پیدایش یک ساختمان تا پایان عمر مفید آن توسط مهندسان طراحی، ساخته، نظارت و نگهداری می‌شود.

شکیب بیان کرد: سه اصل در تجربه ۲۶ ساله سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعریف می‌شود که شامل دوران شکل گیری و اثباتی سازمان، اصل آزمون استقلال و تاثیر گذاری سازمان و  اصل مرجعیت این سازمان است.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: این سازمان هیچ بودجه و اعتباری از دولت دریافت نمی‌کند و استقلال مالی دارد که در این شرایط اقتصادی بزرگترین دستاورد برای این سازمان محسوب می‌شود.

امام جمعه و نظام مهندسی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه