English

جواد اعتضادی:

آبیاری یک چهارم زمین‌های کشاورزی تایباد به روشهای جدید

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: : امسال ۲۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی برای اولین بار آبیاری تحت فشار به روش تیپ یا لوله‌گذاری و سه مورد آبیاری تحت فشار در سطح ۱۵۱ هکتار انجام شده است.

آبیاری یک چهارم زمین‌های کشاورزی تایباد به روشهای جدید

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در خبری اعلام کرد: در حال حاضر در ۲۷ درصد سطح زمین‌های کشاورزی تایباد به مساحت ۱۱ هزار هکتار، از روش‌های نوین آبیاری استفاده می‌شود که ۶ هزار هکتار آن به صورت خوداجرایی و پنج هزار هکتار با استفاده از تسهیلات و منابع دولتی انجام شده است.

اعتضادی در ادامه این خبر اطلاع داد: در ۳۴۰ هکتار از مزارع کشت پاییزه در تایباد، از روش‌های جدید آبیاری استفاده شده است.

وی تصریح کرد: امسال، در ۲۷۲ هکتار از اراضی کشاورزی برای اولین بار آبیاری تحت فشار به روش تیپ یا لوله‌گذاری به صورت شخصی اجرا شده و نیز سه مورد آبیاری تحت فشار در سطح ۱۵۱ هکتاری با اعتباری دولتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد: اجرای روش‌های نوین آبیاری از قبیل تحت فشار، قطره ای، بارانی، نواری و شیاری باعث کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب و افزایش ۲۰ درصدی عملکرد محصول می‌شود.

اعتضادی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: ۲۱ طرح آبیاری تحت فشار دیگر نیز با مساحت ۹۲۰ هکتار آماده اجرایند که در انتظار تامین اعتبار هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه