English

استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی منطقه سبزوار

مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار بیان کرد: بوسیله این نوع آبیاری، ۶۰۰ هکتار از اراضی شرکت، زیر آبیاری تحت فشار قرار گرفت و نصب این تجهیزات در کشت پاییزه و تامین آب شرب منطقه، امری ضروری و موثر است.

استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی منطقه سبزوار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد ثابتی مقدم مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار در خبری اعلام کرد: استفاده از روش‌های نوین آبیاری ، باعث صرفه‌جویی حدود ۷۰۰ متر مکعب آب در هر هکتار می‌شود؛ آبی که با توجه به محدودیت منابع آبی، برای پایداری کشاورزی امری ضروری است.

ثابتی مقدم در ادامه این خبر اضافه کرد: برای بهره وری بهتر از آب سد سنگرد  ششتمد، سیستم‌های نوین آبیاری در بخشی از اراضی شرکت سهامی زراعی سد سنگرد سبزوار ، در حال اجراست.

مدیر امور منابع آب ناحیه سبزوار همچنین تاکید کرد:۱۰ میلیارد تومان بلاعوض و ۵ میلیارد تومان سهم آورده شرکت سهامی زراعی سد سنگرد، سبب شد که ۶۰۰  هکتار از اراضی شرکت، زیر آبیاری تحت فشار قرار بگیرد و نصب این تجهیزات در کشت پاییزه و تامین آب شرب منطقه، امری ضروری و موثر است.

وی در ادامه این خبرتصریح کرد: مهمترین دلایل استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در پایین دست سد سنگرد ششتمد، وجود خرده مالک‌ها، وضعیت چاه‌های کشاورزی در منطقه، اقلیم آب و هوایی و شوری آب است و با توجه به سازه زیر کشت منطقه و پیگیری‌های انجام شده است.

ثابتی مقدم در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: ۵۰ هزار هکتار از اراضی غرب خراسان برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و انتقال آب و ۷ هزار هکتار از اراضی منطقه، تحت سیستم‌های نوین آبیاری، قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه