English

مصرف گاز طبیعی در کردستان به بیش از ۲ میلیارد مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال تا پایان آذرماه، 2 میلیارد و 299 میلیون و 314 هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 9 درصد بیشتر است.

مصرف گاز طبیعی در کردستان به بیش از 2 میلیارد مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله‌گری ظهر امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه های استان کردستان اظهار داشت: اولویت اصلی شرکت گاز استان کردستان در فصل سرد سال تامین گاز برای مصرف منازل مسکونی است و در صورت لزوم مصرف گاز طبیعی صنایع و نیروگاه‌های تولید برق محدود می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: امسال تا پایان آذرماه، 2 میلیارد و 299 میلیون و 314 هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 9 درصد بیشتر است.

فعله‌گری اضافه کرد: در آذرماه امسال 377 میلیون و سه هزار و 906 مترمکعب گاز طبیعی در استان مصرف شد و این رقم در مدت مشابه سال گذشته 345 میلیون و 505 هزار و 861 مترمکعب بوده است که 9 درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: استفاده از پوشش مناسب، استفاده از پرده‌های ضخیم، استفاده از شیرهای ترموستاتیک و رعایت دمای رفاه (18تا 21درجه) و پوشش مناسب موتورخانه‌ها و تعمیرات لازم در آنها را به عنوان بخشی از راه‌های مصرف بهینه گاز توصیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان دو جداره و عایق کردن در و پنجره، عایق کاری سیستم حرارت مرکزی، اصلاح موتورخانه، بستن درب اتاق‌هایی که از آن استفاده نمی‌شود و خاموش کردن بخاری یا بستن شیر رادیات را از راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف گاز ذکر کرد.

فعله‌گری گفت: بهتر است صرفه‌جویی را از ساده‌ترین راه‌ها شروع کنید که با کم کردن دمای خانه و پوشیدن لباس گرم می‌توانید در مصرف گاز صرفه‌جویی قابل‌توجهی کنید؛ یعنی با کم کردن فقط یک درجه از دمای خانه می‌توان هزینه‌هایی را که صرف گرمایش منزل می‌شود تا پنج درصد کاهش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه