English

مصرف گاز ادارات، نهادهای نظامی و انتظامی کردستان باید بهینه و منطقی شود

مدیرعامل شرکت گازکردستان گفت: با توجه به توسعه خطوط گازرسانی در کردستان و افزایش تعداد مشترکین بدون تغییر آرایش در تولید و توزیع گاز طبیعی، نیاز است مصرف ادارات، نهادهای نظامی و انتظامی استان بهینه و منطقی شود.

مصرف گاز ادارات، نهادهای نظامی و انتظامی کردستان باید بهینه و منطقی شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله گری در جلسه کارگروه کاهش مصرف ادارات استان کردستان، گفت: در کردستان برای تامین و توزیع گاز طبیعی و علاوه بر خطوط انتقال فشار قوی، بیش از 12 هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در سطح شهرها، روستاها و محورهای صنعتی اجرا شده و 635 ایستگاه تقلیل فشار وظیفه توزیع گاز طبیعی را به عهده دارند.

وی به نصب بیش از 280 هزار علمک در سطح استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون ضریب نفوذ در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی 96 درصد است که در مجموع 98 درصد از جمعیت استان کردستان از گاز طبیعی بهره مندند و تعداد صنایع تحت پوشش گازطبیعی 2133 مورد است که پر مصرف ترین آن ها نیروگاه سیکل ترکیبی تولید نیروی برق سنندج با مصرف بیش از 4 میلیون متر مکعب در روز است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان از آمادگی شرکت گاز استان کردستان برای عبور از زمستان گفت و اظهار کرد: تمام زیرساخت ها و تاسیسات این شرکت برای توزیع گاز طبیعی انتقالی از طریق مناطق عملیات انتقال گاز به طور 100 درصد در حالت فعالیت بوده و فقط با توجه به در اولویت بودن تامین گازطبیعی منازل مسکونی بایستی ادارات دولتی نهادهای نظامی و انتظامی با توجه به بخشنامه دولت 10 درصد از مصارف خود را نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دهند در حالیکه این اتفاق رخ نداده بلکه مصرف به شدت افزایش یافته است.

فعله گری با بیان اینکه تیم پایش انرژی شرکت گاز استان برای بررسی وضعیت موتور خانه ها و مصرف گاز ادارات دولتی بازدید به عمل می آوررند، خواستار همکاری بیشتر در این زمینه شد.

وی در مورد صنایع و واحدهای تولیدی عمده بیان کرد: از تعداد 727 واحد صنعتی پر مصرف متاسفانه فقط 424 مورد مجهز به سیستم دوگانه سوز بوده و از این تعداد نیز صرفا 159 واحد سوخت دوم دارند در حالیکه این شرکت مکاتبات مورد نیاز با سازمان های ذیربط برای بررسی این موارد را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در پایان توضیحات خود همکاری استانداری و مدیران کل را خواستار شد و ادامه داد: بدون همکاری و مساعدت کلیه دستگاه های اجرایی، نهادهای نظامی و انتظامی و مشترکین جزء عبور از فصل سرما محقق نخواهد شد و تنها در سایه همدلی و همکاری همه جانبه زمستان را پشت سر خواهیم گذاشت.

عبدالله گیتی منش مدیر پخش فرآورده های نفتی استان کردستان نیز در این جلسه از توزیع نفت سفید در بین 20 هزار خانوار فاقد سیستم گاز طبیعی گفت و در ادامه به ذخیره سازی 55 میلیون لیتر سوخت مایع برای مصرف 12 روز نیروگاه سیکل ترکیبی تولید نیروی برق سنندج اشاره کرد.

مدیر کل شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم خواستار صرفه جویی در مصرف ادارات و نهادهای نظامی و انتظامی شد و گفت: در این برهه زمانی مهم و حساس که بین تولید و مصرف برق توازن وجود ندارد و نیاز است مصرف کنندگان گاز و برق برای جلوگیری از قطع این دو عامل حیاتی رفاه رعایت حداکثری توصیه های مصرف بهینه را مد نظر داشته و سازمان ها و نهادهای نظامی و انتظامی ضمن پیش بینی سوخت دوم، مولدهای تولید برق را نیز آماده بکار کنند.

هیوا لهونیان در مورد مزایای صرفه جویی در گاز طبیعی یادآور شد: اگر مشترکین گازطبیعی در مصرف این انرژی کاربردی صرفه جویی نمایند موجب می شود گاز تحویلی به نیروگاه های تولید برق افزایش یابد و این عامل باعث می گردد خطر قطع برق با کاهش محسوسی روبرو شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه