English

بیش از ۷۰۰ واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل است

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون 792 واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد در این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.

بیش از 700 واحد صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله گری پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان عنوان کرد و اظهار کرد: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی های انجام شده به 2 هزار و 166 واحد صنعتی جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه CNG گازرسانی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 600 واحد صنعتی استان مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند، افزود: این تعداد واحد در مجموع سالانه مصرف کننده 50 میلیون لیتر فرآورده های نفتی بودند که با گازدار 792 واحد صنعتی در مصرف سالانه 42 میلیون و 400 هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: در سال جاری برنامه ریزی های مدون و منظم صورت گرفته که تا پایان سال به 250 واحد صنعتی و تولیدی استان گازرسانی انجام گیرد.

فعله گری یادآور شد: در شروع سال جدید و با تمام محدودیت ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان مرداد ماه تعداد 131 واحد صنعتی گازدار شدند.

وی با اشاره به اینکه در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها با گازرسانی به 250 واحد صنعتی 84 درصد حجم جایگزینی گازطبیعی به جای سوخت های مایع محقق می شود، بیان کرد: با تحقق این هدف گام های اساسی برای دستیابی به جهش تولید برداشته می شود و سالانه در مصرف چهارمیلیون لیتر سوخت های مایع صرفه جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بهره مندی واحدهای صنعتی از انرژی مطمئن و در دسترس را موجب افزایش تولید و اشتغال زایی دائم عنوان کرد و گفت: با پروژه هایی که در بخش گازرسانی به واحدهای صنعتی فعال است تا پایان سال جاری تعداد 120 واحد دیگر به چرخه مصرف کنندگان گاز طبیعی می پیونند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه