English

گاز دار شدن بیش از ۵۰ درصد از واحدهای صنعتی در کردستان

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: طبق مصوبه شورای اقتصاد حدود 53 درصد از واحدهای صنعتی در استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

گاز دار شدن بیش از 50 درصد از واحدهای صنعتی در کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله‌گری صبح امروز سه‌شنبه در گفت و گو با رسانه های کردستان در سنندج با بیان اینکه 2 هزار و 386 واحد صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند، اظهار داشت: تاکنون و براساس مصوبه شورای اقتصاد 540 واحد تولیدی معادل 53 درصد صنایع استان گازدار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: یارانه گازرسانی به هر واحد تولیدی در استان از 2 میلیارد و 400 میلیون ریال در سال گذشته به سقف 6 میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافت.

«براساس مصوبه شورای اقتصاد، واحدهای صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده باشند می‌توانند گاز طبیعی را جایگزین این سوخت فسیلی کنند و دولت با استفاده از یارانه اقدام به گازرسانی به این صنایع می‌کند».

وی اضافه کرد: طوری برنامه‌ریزی شده که تاکنون هیچ واحد تولیدی در استان برای اتصال به شبکه سراسری گاز، هزینه‌ای پرداخت نکرده و تمام هزینه‌ها را خود شرکت گاز برعهده گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه امسال برای گازرسانی به 300 واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده است، یادآور شد: از این تعداد، گازرسانی به 133 واحد تولیدی تایید شده و در دستور کار قرار گرفته است.

فعله‌گری به اجرای 882 کیلومتر شبکه گاز در استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ضریب نفوذ گاز در جمعیت شهری 100 درصد و در جمعیت روستایی 91، 3 درصد است، ضمن اینکه در مجموع 97، 5 درصد جمعیت استان به شبکه سراسری گاز متصل شده‌اند.

وی با بیان اینکه کردستان از لحاظ گازرسانی به مناطق روستایی از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: با توجه به کوهستانی و سخت‌گذر بودن بسیاری از نقاط استان، هزینه گازرسانی در این استان نسبت به دیگر مناطق کشور بیشتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی