English

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران عنوان کرد:

تشکیل اورژانس اجتماعی و نظام ارجاع برای حل آسیب های اجتماعی استان

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به آسیب های روحی روانی در کنار آسیب های جسمی، گفت: تشکیل اورژانس اجتماعی از سوی دستگاه های مسئول برای شناسایی نقاط آلوده و افراد آسیب دیده در جهت مقابله با پدیده های مذموم اجتماعی یک ضرورت است. ‎

تشکیل اورژانس اجتماعی و نظام ارجاع برای حل آسیب های اجتماعی استان

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، علی شیرازی در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان با موضوع بررسی آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: انسان ها مهم ترین واحد تشکیل دهنده هر جامعه و بار ارزش ترین سرمایه آن هستند و اگر چه بروز آسیب های اجتماعی مختص به یک جامعه و زمان و مکان خاص نمی باشد اما باید با شناخت واقع بینانه در جهت زدودن آثار و تبعات منفی آن در سطح جامعه همت گماشت.

وی ادامه داد: اگرچه نگاه‌های متعدد جامعه شناختی نظیر گسترش مدرنیته، نابرابری‌های اجتماعی و مباحث روانشناختی ناشی از یأس و سرخوردگی، افسردگی و یا ناشی از اعتیاد، فشارهای اقتصادی و.‌‌.. در ایجاد آسیب های اجتماعی نقش دارند اما آنچه که مهم است آموزش حل مسئله و مهارت های زندگی به افراد جامعه و توجه به سلامت روان آنان است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: متأسفانه ما به جسم افراد بیشتر از روح آنان توجه می نماییم کما اینکه در دوران بحران کرونا تمام همت ما صرف درمان جسمی بیماران بود اما به آسیب های روحی فراوانی که به انسانها به ویژه به آنانی که عزیزانشان را از دست دادند، وارد آمده بود، توجهی نکردیم، بنابراین امروز می بایست اولاً آمار درست و دقیقی از انواع آسیب های اجتماعی و جغرافیای وقوع آن داشته باشیم و ثانیاً با تشکیل اورژانس اجتماعی از دستگاه های مسئول نظیر بهزیستی، علوم پزشکی، دفتر امور زنان و خانواده و دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی و... بخواهیم نسبت به شناسایی نقاط آلوده و افراد آسیب دیده اقدام کرده و با تقسیم وظایف و  نظام ارجاع دقیق در جهت رفع آن همت گماریم تا شاهد پدیده های مذمومی چون طلاق، اعتیاد، خودکشی و... در سطح استان نباشیم.

وی با اشاره به تأکید استاندار مازندران به اهمیت مقوله پیشگیری، تصریح کرد: شناخت صحیح آسیب ها و توانایی پیشگیری و حل مشکلات ناشی از  آسیب ها باید به طور جدی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته و در این راستا می توان از ظرفیت خانه های بهداشت روستایی و شهری  و سایر ظرفیت های مردمی اعم از بسیج و گروه های مردمی، اصحاب رسانه و..‌. استفاده کرد تا با  شناسایی و  ارجاع درست افراد آسیب دیده به مشاور و یا روانپزشک از رشد ناهنجاریها و تبدیل آن به یک بحران روحی جلوگیری کرد

شیرازی بیان داشت: برای نیل به این هدف دانشگاه های علوم پزشکی نسبت به استقرار و تجهیز بخش خدمات روانشناسی و روانپزشکی در بیمارستانهای استان توجه و اهتمام ویژه کنند.

وی تقویت بنیاد خانواده و ترویج روح معنویت در جامعه، ایجاد نشاط اجتماعی، اقدامات فرهنگی و توجه نهادهای حمایتی به نقاط آسیب دیده استان و برخورد سخت با سوداگران را از دیگر راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه