English

عباس میرزاد:

مردم را باید در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی آگاه کنیم

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: دستگاه های متولی در خصوص آگاهی رسانی و آموزش آحاد جامعه اقدامات لازم را انجام دهند.

مردم را باید در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی آگاه کنیم

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، عباس میرزاد سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، خانواده و سلامت استان که به منظور بررسی موانع و مشکلات پیش روی اورژانس اجتماعی در هرمزگان برگزار شد، اذعان داشت: راه اندازی اورژانس های اجتماعی موجب شده تا زمینه ارائه مشاوره های تخصصی و آگاهی بخشی در میان اقشار آسیب پذیر جامعه به خوبی فراهم شود.

وی افزود: خیلی از افراد در وضعیت بغرنجی به سر می برند اما به دلیل عدم آگاهی از وجود همچین مراکزی همچنان به زندگی در شرایط بد خود ادامه می دهند که لازم است دستگاه های متولی در خصوص آگاهی رسانی و آموزش این خانواده ها و افراد اقدامات لازم را انجام دهند.

میرزاد تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر، سازمان بهزیستی هرمزگان و صدا و سیما مرکز استان در امر اطلاع رسانی، همکاری های لازم را انجام دهند.

عباس میرزاد خاطر نشان کرد: آموزش مردم در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیاز ضروری جامعه امروز است که باید مورد توجه ویژه دستگاه های متولی قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان این که دفاتر تسهیلگری که در محلات وجود دارند می توانند کمک حال خوبی در این راه باشند، بیان کرد: دفاتر تسهیل گری با بررسی و مطالعه محلات، دارای ۳۶ نقشه موضوعی، با رویکر های متفاوت از محلات هستند که می تواند دستگاه های متولی حوزه اجتماعی را در مسیر ارائه خدمات بهتر به این محلات آسیب پذیر یاری کند.

شایان ذکر است؛ کارکرد دفاتر تسهیلگری، توسعه محله ها و بهبود سطح کیفیت زندگی مردم محله است که ضمن توانمند سازی شهروندان زمینه را برای استفاده از ظرفیت های محلی و جذب مشارکت های مردم فراهم می کند.

میرزاد در رابطه با یکی از مشکلات مطرح شده در این نشست در خصوص عدم دسترسی به آمار و اطلاع از وضعیت آسیب های اجتماعی جهت ارائه برنامه ریزی و تعیین نقشه راه، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان باید در این خصوص همکاری مناسبی با بهزیستی داشته باشد تا بتوانیم با کمک هم بر این معضلات و آسیب های اجتماعی فائق شویم.

وی همچنین از مسولان ذی ربط خواست تا آیین نامه ای بر اساس شرایط و نیازمندی های استان هرمزگان تهیه کنند.

میرزاد در پایان تاکید کرد: تعداد محلات آسیب پذیر در شهر بندرعباس زیاد است که این محلات نیاز به توجه ویژه دارند.

گفتنی است که در حال حاضر 10 مرکز اورژانس اجتماعی، 8 پایگاه اورژانس اجتماعی و 11 خودرو خدمات سیار اورژانس اجتماعی، در استان مشغول خدمت رسانی هستند.

شماره تماس 123 به صورت شبانه روز در مرکز استان آماده کمک رسانی در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی است.  

قابل ذکر است که در سال 97، پنج هزار و 481 نفر  به مراکز اورژانس اجتماعی و پایگاه های اورژانس اجتماعی سطح استان مراجعه کرده اند.

کوک آزاری، فرار از منزل، خودکشی و همسرآزاری از مهمترین آسیب های اجتماعی رخ داده در استان هرمزگان بوده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه