English

۶۰۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی در کردستان کشف شد

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: 600 میلیارد ریال فرار مالیاتی با تلاش مأموران پلیس امنیت اقتصادی در استان کشف شد.

600 میلیارد ریال فرار مالیاتی در کردستان کشف شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سردار علی آزادی ظهر امروز سه شنبه درگفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مأموران  پلیس امنیت اقتصادی استان در راستای مبارزه با جرم فرار مالیاتی و با اشراف اطلاعاتی دریافتند یک شرکت بازرگانی با توجه به گذشت چندین سال از تأسیس آن، هیچگونه اظهارنامه به ادارات مرتبط وصول نشده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: مأموران با بررسی‌های به عمل آمده دریافتند که شرکتی درسال 1393 درسطح شهرستان سنندج برای انجام فعالیت‌های اقتصادی از جمله واردات وصادرات، با اخذ کارت بازرگانی تاسیس شده است و با توجه به گذشت چندین سال از تاسیس شرکت از طریق هیئت مدیره مربوطه هیچگونه اظهارنامه ای جهت اعلام اقدامات تجاری شرکت اعلام نشده است.

آزادی تصریح کرد: در همین راستا تیمی از مأموران پلیس امنیت اقتصادی بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با اقدامات تخصصی و پلیسی، سرنخ‌های مهمی از این پرونده اقتصادی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان خاطر نشان کرد: مأموران در ادامه تحقیقات به این نتیجه رسیدند افرادی با سوء استفاده از کارت بازرگانی اقدام به واردات کالا کرده و طی این مدت مالیات کالاهای وارد شده را پرداخت نکردند.

آزادی با اشاره به دستگیری 3 نفر متهم در این رابطه،عنوان داشت: متهمان به جرم خود اقرار و با پیگیری ماموران بیش از 600میلیارد ریال فرار مالیاتی از متهمان کشف کردند که با تشکیل پرونده متهمان به مراجع قانونی معرفی شدند.

کشف مزارع غیر مجاز استخراج کننده رمز ارز دیجیتال در سقز 

فرمانده انتظامی استان کردستان همچنین از شناسایی یک مزرعه غیر مجاز استخراج کننده رمز ارز دیجیتال و کشف20 دستگاه ماینر به ارزش بیش از 5 میلیارد و 500 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد. 

وی تصریح کرد: مأموران انتظامی بخش زیویه شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت غیر مجاز یک مزرعه استخراج کننده رمز ارز دیجیتال در شهر سقز مطلع و در بازرسی از آن تعداد 20 دستگاه ماینر قاچاق در نشان‌های تجاری مختلف را کشف کردند.

وی افزود: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام و در این رابطه نیز دو نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل مرجع قضایی شدند.

آزادی تصریح کرد: فعالیت غیرمجاز مزارع تولید کننده ارز دیجیتال علاوه بر مضرات اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود، لذا شهروندان هر گونه خبری در این زمینه را بلافاصله به پلیس 110 اطلاع دهند.

دستگیری سارقین سرقت قطعات خودرو در سنندج

وی افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت قطعات خودرودر سطح شهرستان سنندج، تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار،کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با هوشیاری کاراگاهان، 2 سارق حرفه‌ای از سارقان سابقه دار با هماهنگی مراجع قضائی، شناسایی و دستگیر شدند.

وی عنوان کرد: در تحقیقات به عمل آمده و با ارائه مستندات از سوی کاراگاهان، سارقان به 15 فقره سرقت اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و سپس روانه زندان شد.

کشف لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی قاچاق در بانه 

فرمانده انتظامی استان کردستان در ادامه با بیان اینکه ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی سبدلو شهرستان بانه حین کنترل خودرو های عبور به یک دستگاه کامیون ولو مشکوک و خورو را متوقف نمودند، اظهار کرد: در بازرسی از کامیون تعداد 17 هزار و 352 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش 5 میلیارد 600 میلیون ریال کشف و ضبط گردید.

وی گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و خودور توقیف و متهم با تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شد.

فرمانده انتظامی استان کردستان با اشاره به اینکه گسترش قاچاق کالا اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی داشته و امنیت اقتصادی را درجامعه برهم می‌زند، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت قاچاقچیان کالا، مراتب را هرچه سریعتر با پلیس در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه