English

سردار محمدرضا مقیمی خبر داد؛

انهدام شبکه فرار مالیاتی در جنوب کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف و انهدام یک شبکه سازمان یافته فرار مالیاتی در جنوب کشور خبر داد.

انهدام شبکه فرار مالیاتی در جنوب کشور

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اظهار داشت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی با برگزاری جلسات تعاملی متعدد با مسئولان اداره کل مالیاتی استان ها، در تحقیقاتی از وجود عملیات‌های مالی مشکوک، بدهکاران کارت‌های بازرگانی و فرار مالیاتی افرادی در سال‌های قبل در سطح استان کرمانشاه مطلع شدند.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی‌های اسنادی و میدانی بیشتر، متوجه شدند عده‌ای با کارت بازرگانی افراد دیگری با بضاعت مالی کم در گمرکات سراسر کشور از جمله بنادر جنوبی در امر واردات فعالیت عمده داشته و از این طریق فرار مالیاتی بیش از ۵۲ میلیارد تومانی داشته اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در ادامه با قوت گرفتن احتمال سوء استفاده از کارت بازرگانی توسط شخص و یا اشخاصی دیگر، با هماهنگی قضائی و اعلام شکایت رسمی از سوی نماینده حقوقی سازمان امور مالیاتی، شناسایی و دستگیری سایر متهمان وارد مرحله جدیدی شد.

سردار مقیمی افزود: در نهایت مشخصات ۳۵ نفر از مرتبطان استفاده از کارت بازرگانی به عنوان حق العمل کار و صاحبان کالا، استخراج و مخفیگاه آن‌ها در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه منسجم و هماهنگ دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در پایان تاکید کرد: فرار مالیاتی اثرات مخرب منفی بر اقتصاد کشور وارد می‌سازد و امروزه تعامل پلیس امنیت اقتصادی با اداره امور مالیاتی واقدامات صورت گرفته در این زمینه موجبات وصول مالیات را فراهم کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی