English

به توصیه اداره کل هواشناسی هرمزگان؛

سیلابی شدن رودخانه های فصلی/ خودداری شناور‌های سبک و صیادی از تردد در مناطق دریایی هرمزگان

طبق گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان، با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته و مواج بودن دریا، توصیه می شود شناور‌های سبک و صیادی جدا از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

سیلابی شدن رودخانه های فصلی/ خودداری شناور‌های سبک و صیادی از تردد در مناطق دریایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بنابر اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان طی امروز (27 مرداد) تا پایان هفته استان تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی خواهد بود که موجب مواج شدن دریا و بارش باران می شود.

گفتنی است؛ در ساعات صبح پدیده غالب گذر ابر از نیمه شرقی استان و مه رقیق صبحگاهی در جزایر خواهد بود، با تدوام فعالیت سامانه فصلی و وزش باد‌های شدید جنوب شرقی، کماکان دریا مواج خواهد ماند.

به گزارش موج؛ طی امروز و فردا سرعت باد در برخی مناطق به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید. روز جمعه تا حدی از شدت باد کاسته خواهد شد، توصیه می‌شود طی این مدت شناور‌های سبک و صیادی جدا از تردد دریایی خودداری کنند و تردد سایر شناور‌ها با احتیاط صورت گرفته و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

همچنین با تقویت سامانه فصلی، در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات استان (به ویژه نواحی شرقی و شمالی استان) و همچنین مناطق مستعد، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

با توجه به احتمال وقوع بارش‌های نسبتاً سنگین و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود تا پایان هفته از قرارگیری در حریم و مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.

طبق پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان، با توجه به افزایش رطوبت نسبی، طی امروز و فردا نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت و از روز جمعه تا اوایل هفته آینده افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه