English

هادی بنایی خبر داد:

افزایش ۱۵ درصدی مشاوره و آموزش به مددجویان کمیته امداد در اصفهان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان از افزایش ۱۵ درصدی مشاوره و آموزش به مددجویان کمیته امداد در اصفهان خبر داد.

افزایش ۱۵ درصدی مشاوره و آموزش به مددجویان کمیته امداد در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، هادی بنایی اظهار داشت: با توجه به شیوه های زندگی نوین، افراد با استرس ها و فشارهای زیادی مواجه هستند و مشاوره خانواده فرآیندی است که راه کارهای مناسب برای سازگاری افراد با این شرایط و مدیریت استرس را فراهم می سازد.

وی گفت: از آنجا که گاهی اوقات مشاوره اثر دیر بازده دارد و آسیب های اجتماعی روز به روز در اشکال مختلف زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد، کمیته امداد در سال جاری؛ مشاوره و آموزش های خود را برای مددجویان و خانواده های تحت حمایت به صورت جامع تر برنامه ریزی نموده است.

بنایی اظهار داشت: در سال قبل، ۱۶۷۴۱ نفر مشاوره و ۱۷۳۵۵ نفر از آموزش بهره مند شدند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۱۵درصدی داشته است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به اینکه با ایجاد احساس آرامش می توان مددجو را به خودشکوفایی رساند، افزود: توسعه خدمات تخصصی مددکاری مشاوره با رویکرد پیشگیرانه صورت می گیرد و هدف از برگزاری دوره های آموزشی، آگاه سازی مددجو در راستای آشنایی با آسیب های اجتماعی و تاکید بر اصل پیشگیری است.

وی در این راستا ادامه داد: شناسایی استعدادهای درخشان از میان مددجویان با مشاوره های تخصصی مشاورین امداد، بسترسازی مناسب مادی و معنوی مددجو تا شکوفایی و رشد استعداد وی را مهیا می سازد.

بنایی با تاکید بر اینکه هرچه بر میزان تحصیلات و آگاهی مددجویان تحت حمایت افزوده می‌شود و زمان به جلوتر گام برمی‌دارد، علاقه ایشان جهت اخذ مشاوره و راهنمایی از مشاورین  بیشتر می‌شود، افزود: امید است که مشاورین امداد با برگزاری اتاق فکر، شورای مشاوره، مشاوره پیش از ازدواج، مشکلات بین فردی والدین با فرزندان، مشاوره بازماندگان و تارکین تحصیل، اعتیاد و آسیبهای اجتماعی و فرهنگی، پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان، اضطراب، افسردگی، شناسایی و جهت دهی استعدادها و تواناییها، راهنمایی شغلی و... در قالب مشاوره و آموزش، بتوانند گامی موثر در ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات مشاوره به مددجویان ارایه نمایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه