English

کریم زارع خبر داد:

۱۲۰هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان اصفهان / ساخت۷۰۰ مسکن مددجویان در روستاها

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان از ساخت۷۰۰ مسکن برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در روستاها خبر داد.

120هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد در استان اصفهان / ساخت۷۰۰ مسکن مددجویان در روستاها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، کریم زارع با اشاره به حمایت کمیته امداد از 120 هزار خانواده در استان گفت: در حال حاضر ساخت بیش از ۶۰۰ واحد مسکن عملیاتی شده و ۱۰۰ واحد مسکن دیگر نیز تا ۱۴ اسفند ماه سال جاری تحویل مددجویان می شود.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای کمیته امداد توانمندسازی در حوزه مسکن است، بیان داشت: با همراهی دولت ساخت یک هزار و ۱۵۰ مسکن روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر را داشته ایم.

این مقام مسئول با اشاره باینکه در حال حاضر ۱۱۸ هزار و ۶۰۱ خانواده تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، افزود: هر ساله بین ۵ تا ۱۰ هزار نفر را به علت توانمندی از پوشش کمیته امداد خارج می‌کنیم.

زارع همچنین در خصوص تعداد دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد گفت: حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان  هستند که با همکاری و شناسایی آموزش و پرورش ۵ هزار دانش‌آموز نیازمند شناسایی و به  تحصیل بازگشتند و قریب به ۴ هزار تبلت با کمک خیران و دستگاه‌ها و صنایعی مانند فولاد مبارکه و پالایش نفت اصفهان برای این دانش‌آموزان تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به وام های قرض الحسنه کمیته امداد توضیح داد: این وام‌ها در قالب ودیعه مسکن کارگشایی و اشتغال به مددجویان پرداخت می‌شود که تاکنون بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان به این خانواده‌ها با سقف ۳۰ میلیون تومان وام پرداخت شده است.

کریم زارع در خصوص اشتغال مددجویان نیز گفت: در سال جاری تا کنون بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل برای مددجویان ایجاد کرده ایم که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در جهت ایجاد مشاغل بویژه مشاغل خرد پیشتاز است و در ایجاد مشاغل خانگی برای مادران خانواده و زنان سرپرست خانوار گام‌های مؤثری برداشته است.

وی با بیان اینکه هر ساله در این ایام جشن احسان و نیکوکاری برگزار می شود، بیان کرد: امسال این جشن با شعار (عیدی برای همه) برگزار می‌شود که با روش‌های الکترونیکی کمک‌های مردمی *۸۸۷۷*۰۳۱# و شماره کارت ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در خصوص جشن نیکوکاری به دلیل شیوع کرونا گفت: ۱۳ اسفند ماه به صورت نمادین در یکی از مدارس و از طریق شبکه شاد طرح جشن نیکوکاری با شعار عیدی برای همه را شروع می کنیم. 

زارع افزود: همچنین 14 اسفند ماه پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی از جمله پایگاه مرکزی را در میدان آزادی خواهیم داشت و و به صورت عمومی در مساجد و پایگاه‌های بسیج فعالیت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان در ارتباط با فرزندان یتیم بدون حامی استان اظهار داشت: در طرح محسنین بیش از ۸۰ هزار حامی حدود سی هزار کودک را تحت پوشش قرار داده اند و امیدواریم تا پایان سال جاری  2هزار فرزند بدون حامی تحت پوشش قرار گیرند.

کمیته امداد اصفهان

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه