English

احمد فعله گری خبر داد:

مصرف کمتر از ۲۰۰ مترمکعب گاز برای هر دوره، قبض بهای رایگان مشترکین

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: اگر مشترکان کردستانی در هر دوره کمتر از 200 مترمکعب گاز مصرف کنند،قبض بهای رایگان دریافت می کنند.

مصرف کمتر از 200 مترمکعب گاز برای هر دوره، قبض بهای رایگان مشترکین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله‌گری پیش از ظهر امروز شنبه در گفت و گو با رسانه های استان کردستان اظهار داشت: براساس این طرح، مشترکانی که در هر دوره (36 روزه) کمتر از 200 مترمکعب گاز مصرف کنند، قبض گازبهای آنان رایگان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: دی امسال در راستای اجرای طرح گازبهای رایگان 10 هزار مشترک خانگی در این استان به دلیل مصرف پایین گاز مشمول قبض رایگان شدند.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح ذکر شده هم، به مشترکانی که در دی و بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال‌های 96 و 97، حدود 10 درصد مصرف خود را کاهش دادند، 6 میلیارد ریال تخفیف داده شد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان یادآور شد: اگر مشترکان پر مصرف در بخش‌های مختلف نسبت به مدت مشابه سال‌های 96 و 97 بیش از 10 درصد افزایش مصرف داشته باشند قیمت کل گاز مصرفی آنان  15 درصد افزایش پیدا می‌کند.

فعله‌گری گفت: براساس مصوبه پیشنهادی وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی، طرح گاز رایگان شامل گازبها و تمام هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) می‌شود و فقط سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری، روستایی و عشایری را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه مشترکان با رعایت دمای رفاه (18 تا 21 درجه) و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی از تخفیف ویژه‌ای بهره‌مند می‌شوند، افزود: در مصوبه ابلاغی که از سوی معاون اول رییس جمهور صادر شده از وزارت نفت خواسته شده است تا ضمن اجرای اقدامات بهینه‌سازی مصرف گاز که به صورت رایگان توسط شرکت ملی گاز ایران آموزش داده می‌شود، طرح‌های بهینه‌سازی مصرف گاز اعم از اصلاح سامانه موتورخانه‌ها و جایگزینی بخاری‌های فرسوده در دستور کار قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه