English

اتصال ۱۳ شهرک صنعتی استان کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به هزینه 6 میلیارد ریالی اتصال به گاز طبیعی برای هر واحد صنعتی گفت: در حال حاضر تعدا 13 شهرک صنعتی در استان کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل هستند.

اتصال 13 شهرک صنعتی استان کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله‌گری پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت و گو با رسانه های استان در سنندج اظهار داشت: یک هزار و 407 واحد صنعتی فاقد گاز طبیعی در استان شناسایی که براساس مصوبه شورای اقتصاد تاکنون 626 واحد آن به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون 2 هزار و 65 واحد صنعتی در استان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده که بیش از 600 مورد آن مرغداری است.

وی با بیان اینکه با گازدار شدن این تعداد واحد صنعتی در مصرف 40 میلیون و 800 هزار لیتر سوخت مایع صرفه جویی شده است، افزود: با اتمام طرح‌های گازرسانی به صنایع استان در قالب مصوبه شورای اقتصاد سالانه در مصرف 50 میلیون لیتر سوخت مایع صرفه جویی می‌شود. 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به بهره‌مندی 13 شهرک صنعتی از گاز طبیعی در استان، اضافه کرد: پارسال این شرکت برای گازرسانی به هر واحد تولیدی مصوبه شورای اقتصاد، 2 میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه می‌کرد اما امسال این رقم به سقف 6 میلیارد ریال افزایش یافته است.

فعله‌گری با بیان اینکه گازرسانی به 95 درصد صنایع به راحتی صورت می‌گیرد، یادآور شد: در صورت فاصله واحدهای تولیدی تازه احداث شده با خطوط انتقال گاز زیاد و اعتبار مورد نیاز آن از سقف 6 میلیارد ریال بیشتر باشد، خود صاحب واحد تولیدی باید هزینه اضافی آن را پرداخت کند، با این وجود خطوط گاز در تمام نقاط استان گسترده است‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه