English

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خبر داد :

گازدار کردن واحدهای صنعتی، صرفه جویی سالانه ۷ میلیون لیترسوخت مایع

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به گاز دار کردن واحدهای صنعتی در استان گفت: در راستای تحقق شعار سال به میزان 7 میلیون لیتر در سوخت های مایع استان صرفه جویی خواهد شد.

گازدار کردن واحدهای صنعتی، صرفه جویی سالانه 7 میلیون لیترسوخت مایع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله‌گری پیش از ظهر امروز در شانزدهمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی که در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد:طی 3 سال گذشته یک‌هزار و 113 واحد صنعتی مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد شدند.

وی تصریح کرد: براساس فهرست اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، واحدهایی که در مجموع سالانه 48 میلیون لیتر فرآورده های نفتی استفاده می کردند شناسایی شدند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری در مجموع بر اساس مصوبه شورای اقتصاد 540 واحد صنعتی در استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند، عنوان کرد: با اجرای 350 کیلومتر شبکه گازرسانی، گاز طبیعی جایگزین مصرف 37  میلیون لیتر سوخت مایع در سال شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در شروع سال جدید 16 واحد صنعتی استان با تمام محدودیت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران گازدار شده است.

فعله‌گری به نام‌گذاری امسال با عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله ) اشاره کرد و گفت: امسال نیز در راستای تحقق فرامین معظم له گازرسانی به 133 واحد صنعتی تصویب شده است.

وی اظهار داشت: با تحقق این مهم ضمن برداشتن گام‌های اساسی در تحقق جهش تولید شاهد صرفه جویی سالانه بیش از 7 میلیون لیتر سوخت‌های مایع در استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به اهمیت ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع، گفت: امروز بحث آلایندگی در صنعت برای جامعه بسیار مهم است که با محقق شدن اهداف گاز رسانی به صنایع می توان شاخص‌های زیست محیطی را ارتقاء بخشید. 

وی اضافه کرد: رونق صنعت نشانه توسعه است و با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در استان کردستان به 2 هزار و 386 صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه CNG  گازرسانی صورت گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه