English

مدیرعامل شرکت گاز کردستان خبر داد:

شناسایی ۴۲۵ واحد تولیدی در کردستان برای حذف سوخت مایع

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت : در راستای مصوبه شورای اقتصاد تعداد 425 واحد تولیدی در کردستان که از سوخت مایع استفاده می کنند، شناسایی و در طرح گاز دار کردن قرار گرفته اند.

شناسایی 425 واحد تولیدی در کردستان برای حذف سوخت مایع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، احمد فعله گری در جلسه کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی که صبح امروز در سالن جلسات شرکت گاز استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و موجب ارتقاء شاخص های رفاه می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 98 به نام سال رونق تولید و بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، برنامه ریزی برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی و منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج صورت گرفته است.

فعله گری یادآور شد: براساس مصوبه شورای اقتصاد، جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی تا پایان خردادماه سال گذشته 326 واحد صنعتی با اجرای 144 کیلومتر و جایگزین شدن گاز طبیعی به جای 29 میلیون لیتر سوخت مایع در سال است.

 مدیرعامل شرکت گاز کردستان در مورد افزایش تقاضا برای گاز طبیعی گفت: عوامل موثر بر افزایش تقاضای گاز طبیعی در استان شامل عوامل جمعیتی، جایگزینی گاز طبیعی به جای سوختهای مایع برای گرمایش، تولید برق، توسعه مجتمع های پتروشیمی و صنایع انرژی بر است که باعث می شود، سطح تقاضا برای مصرف گاز طبیعی ارتقاء یافته و سطح مصرف افزایش یابد.

‎ فعله گری رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان ذکر کرد و گفت: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی های صورت گرفته  در استان کردستان به 2 هزار و 180  صنعت جزء و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و 52 جایگاه سوخت رسانی گازرسانی صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: سال گذشته براساس مصوبه شورای اقتصاد و براساس فهرست اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، واحدهایی که از سوخت مایع استفاده می کردند، شناسایی و در مجموع 425 واحد در سطح کردستان مشمول این مصوبه بودند که سالانه 43 میلیون و 800 هزار لیتر سوخت مایع مصرف می کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه