English

سعید نوری مطرح کرد؛

ارزش‌آفرینی ١٨ میلیارد ریالی از ضایعات در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس میزان صرفه‌جویی ارزی به سبب اصلاح طراحی و ساخت باندل مبدل درایر واحد بنزین سازی با استفاده از ضایعات را بیش از ۱۸ میلیارد ریال عنوان کرد.

ارزش‌آفرینی ١٨ میلیارد ریالی از ضایعات در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس

 

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سعید نوری مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: پکیج خشک‌کن گاز گردشی، یکی از تجهیزاتی است که پیش‌تر به دلیل کیفیت نامناسب مواد اولیه ساخت و برخی مشکلات در طراحی، به دفعات در واحد بنزین‌سازی مورد تعمیر قرار می‌گرفت و به صورت فصلی سبب بروز چالش‌هایی در روند تولید و حتی توقف آن می‌شد.

وی تعمیر این تجهیز را سبب توقف چند روزه‌ی تولید در واحد مذکور خواند و افزود: در پی برگزاری جلسات مشترک ریشه‌یابی خرابی مکرر این مبدل‌ها بین واحدهای تعمیرات، مهندسی و بازرسی فنی راهکارهای حل این موضوع را بررسی کردیم تا به پیشنهاد تغییر مواد اولیه‌ی ساخت مبدل درایر رسیدیم و سپس در جلسه‌ای با حضور مدیران ارشد سازمان موضوع را مطرح و راهنمایی‌های لازم برای ساخت را کسب کردیم.

نوری ادامه داد: با تغییر جنس تیوب شیت‌ها، جنس بافل ساپورته، اضافه کردن تعدادی پد در محل نازل‌های ورودی روی باندل، طراحی مجدد نوع و نشیمن‌گاه گسکت‌ها و اعتماد به نیروهای توانمند پالایشگاه روند بازطراحی و ساخت این تجهیز آغاز شد.

تعمیرات در پالایشگاه

نوری تاکید کرد: اصلاح طراحی و ساخت باندل مبدل درایر با استفاده از قطعات ضایعاتی پالایشگاه یکی از اقدامات چشمگیر مهندسان شرکت نفت ستاره خلیج فارس بود که بار دیگر توانستند با اتکا به دانش و توان داخلی، مهارت و خلاقیت خود را اثبات کنند و صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی هم برای پالایشگاه به ارمغان آوردند.

وی از ساخت سه باندل از مبدل‌ها با اقدامات شبانه‌روزی و برنامه‌ریزی برای ساخت سه باندل دیگر توسط تیمی هفت‌نفره از واحد تعمیرات و بازرسی فنی شرکت نفت ستاره خلیج فارس خبر داد و افزود: خروجی این فرآیند توقف تعمیرات پی در پی مبدل، استمرار ایمن عملیات تولید و صرفه‌جویی قابل توجه ارزی بود.

در پایان از مدیر نگهداری و تعمیرات پالایشگاه ستاره خلیج فارس میزان صرفه‌جویی ارزی این اقدام را جویا شدیم که وی در این باره گفت: طبق استعلام انجام گرفته از واحدهای کمیسیون معاملات و بازرگانی بیش از ۱۸ میلیارد ریال در این پروژه صرفه‌جویی به عمل آمد که باردیگر مزایای اعتماد به نیروهای جوان و کارآزموده را برجسته کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه