English

در گفتگو با موج مطرح شد؛

کوتاهی دست واسطه گران با ترویج فرهنگ اهدای عضو

رئیس واحد اهدا عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان چالش احساسی را بزرگ‌ترین مانع در افزایش اهدای عضو خواند و گفت: با ترویج فرهنگ اهدای عضو دست بسیاری از واسطه گران کوتاه می‌شود.

کوتاهی دست واسطه گران با ترویج فرهنگ اهدای عضو

محمود حسین پور رئیس واحد اهدا عضو دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان در گفتگو اختصاصی با خبرنگار موج با اشاره به اینکه اهدای عضو، تصمیمی از جنس نور و روشنایی است که زندگی دوباره به افراد نیازمند عضو می بخشد، اذعان داشت: در سال 97 تعداد 8 نفر اهدا کننده عضو داشتیم که در پی آن جان 16 نفر از مرگ نجات یافت.

 رئیس واحد اهدا عضو دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اضافه کرد: چالش‌های احساسی بسیاری در این مسیر وجود دارد که می توان با فرهنگ‌سازی و تبیین اهمیت این تصمیم که زیباترین جلوه‌ی از خودگذشتگی است، بخش قابل توجهی از این چالش های احساسی را مدیریت کرد.

محمود حسین پور، تاکید کرد: می توان با ترویج هر چه بیشتر فرهنگ اهدای عضو در جامعه، دست بسیاری از واسطه گران در این بخش را کوتاه کرد و جلوه‌ای ویژه به این تصمیم انسانی بخشید.

رئیس واحد اهدا عضو دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، افزود: در سال گذشته 19 اهدا کننده داشتیم که به  47 بیمار زندگی دوباره بخشیدند.

وی از تمامی اصحاب رسانه درخواست کرد: فرهنگ اهدای عضو باید در هرمزگان تقویت شود و برنامه ها و اقدام هایی در جهت ترویج و نهادینه سازی این فرهنگ در استان صورت پذیرد.

حسین پور درباره وضعیت دو ماهه ابتدای امسال نیز گفت: در سال 99 چهار اهدا کننده عضو داشتیم که جان 11 بیمار نیازمند به عضو را نجات دادند.

وی در ادامه عنوان کرد: خوشبختانه در سه سال گذشته فرهنگ اهدای عضو بین مردم هرمزگان رواج یافته است و ما شاهد افزایش اهدای عضو از سوی شهروندان هستیم.

وی در خصوص فرهنگ سازی اهدا عضو در بین مردم استان هرمزگان این گونه عنوان کرد: ایجاد فرهنگ اهدا عضو باید توسط مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، اصحاب رسانه و سازمان های مردم نهاد دایر در استان انجام شود.

حسین پور در پایان گفت: انتظار داریم دستگاه های همراه از جمله صدا و سیما با ما همکاری بیشتری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه