English

حسین فرشیدی خبر داد؛

دو مورد کرونا مثبت اتباع بیگانه در هرمزگان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از وجود دو مورد کرونا مثبت اتباع بیگانه در استان و عدم صحت آزاد سازی ویروس کرونا و همه‌گیری آن خبر داد.

دو مورد کرونا مثبت اتباع بیگانه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: ۱۲۰ نفر از اتباع بیگانه در استان به دلیل شرایط شغلی نیز با مشکوک بودن ابتلا به ویروس کرونا مراجعه کرده، درمان و بهبود یافتند اما تنها دو مورد از اتباع بیگانه در موارد مثبت کرونا نیز قطعیت یافتند.

وی با بیان اینکه کرونا ویروسی واگیردار است که نه تنها سلامت جسمی افراد بلکه وضعیت اقتصادی، اجتماعی و سایر مسائل را درگیر کرده است، اضافه کرد: در تاریخ هرمزگان نیز بیماری هایی همچون مالاریا با سابقه فراگیری تعداد وسیعی وجود داشته است.

فرشیدی با اشاره به اینکه هم باید به دنبال عدم گسترش سایر بیماری ها باشیم و هم مانع شیوع ویروس کرونا شویم، خاطر نشان کرد: باید مواظب حضور بیماری‌زا پشه آئودس نیز باشیم و باید رصد مناسب صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه از فعالیت و کمک سمن‌ها حمایت می‌کنیم، اظهار کرد: هر گونه وسیله‌ای که انتقال ویروس را کم کند، نقش مهمی دارد و استفاده از ماسک پارچه‌ای هم به‌طور حتم تأثیر دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان ادامه داد: باید به هر شکلی ارتباط ویروس با صورت، دهان و چشم را قطع کنیم و حتی ماسک پارچه‌ای هم در این راه تأثیر دارد.

فرشیدی با اشاره به اینکه عمده اتباع بیگانه نیز بیمه نبوده که به دلایل مختلف نیز هزینه ها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان است، عنوان کرد: روزانه نیز با انجام ۳۰ تست در روز نیز فعالیت خود را آغاز کردیم که باید به تهران ارسال می‌شد اما با تلاش‌های شبانه‌روزی امروز ۳۰۰ تست در هرمزگان نیز انجام و مورد آزمایش در استان قرار می‌گیرد که تا پایان فروردین‌ماه با تأمین تجهیزات مورد نیاز به ۴۰۰ تست در روز می‌رسد.

وی ادامه داد: انتظار داریم با پایان مهلت ثبت ‌نام سلامت کارمندان در سایت اعلام شده نیز تمامی ادارات مشارکت لازم را داشته باشند گرچه تاکنون تمامی انتظارات ما محقق نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه کرونا بیماری ویروسی است و انتقال آن سریع است، افزود: این بیماری در افرادی که دارای بیماری‌های قلبی، ریوی یا دیابت هستند و به شرایط حاد برسد به بخش‌های ویژه منتقل شوند و به همین دلیل باید هرچه سریع‌تر افراد مبتلا را پیدا کنیم و این شایعه که به دنبال آزادسازی ویروس و همه‌گیری آن هستیم شایعه‌ای بی‌اساس است و اصلاً صحت ندارد و اخبار نادرست و نا صحیح در فضای مجازی نیز همه را آزار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون دو هزار و ۴۰۰ تست صورت گرفته است، اضافه کرد: باید با افزایش امکانات به سمت افزایش موارد تست پیش برویم و ایمن‌سازی همگانی نیز به ‌هیچ ‌وجه صحت ندارد.

فرشیدی ادامه داد: متأسفانه کرونا نیز بیماری است که بسیاری افراد در جامعه ممکن است علائمی نداشته اما ناقل باشند و همین موضوع کار ما را سخت کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با اشاره به اینکه امکان انجام پلاسما درمانی در هرمزگان وجود دارد، بیان کرد: شرایط آزمایشگاهی مناسبی در این خصوص در هرمزگان وجود دارد و مجوزات لازم برای انجام آن هم به بخش عفونی داده شده است.

وی در پایان اظهار کرد: روزانه بیماران بسیاری در بخش های مختلف داریم و این امکان وجود ندارد از تمامی آن ها در ورود اولیه سی تی اسکن بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه