English

به منظور پیشگیری از شیوع کرونا انجام شد؛

توزیع محلول گندزدایی در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از توزیع توزیع محلول گندزدایی ویژه سطوح در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا خبر داد.

توزیع محلول گندزدایی در مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمدرضا تقی پور بیان داشت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا حدود هزار بسته ماده هیپوکلریت کلسیم جهت تهیه محلول گندزدای سطوح، در میان برخی سازمان ها، معاونت های خدمات شهری و شهرداری های مناطق 15گانه اصفهان توزیع شده است.

وی ادامه داد: این بسته ها در اوزان استاندارد تهیه شده و در اختیار سازمان هایی از قبیل اتوبوس رانی، تاکسیرانی، نوسازی و بهسازی و معاونت های خدمات شهری قرار گرفته است.

تقی پور گفت: یک بسته 30 گرمی هیپوکلریت کلسیم پس از حل شدن در 20 لیتر آب می تواند یک محلول مناسب برای گندزدایی سطوح و با قابلیت کشتن ویروس ها از جمله ویروس خطرناک کرونا تولید کند و به صورت روزانه مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که این محلول صرفاً برای گندزدایی سطوح کاربرد دارد، بیان کرد: برای ضدعفونی سطوح مانند میز، کف، درب ها و ... می توان به صورت روزانه این محلول را آماده و استفاده کرد اما 2نکته حائز اهمیت در تهیه این محلول باید مد نظر قرار بگیرد، مورد اول این که نباید برای تهیه آن از آب گرم استفاده کرد زیرا باعث آزاد شدن گاز کلر می شود و مورد دوم این که این محلول باید به صورت روزانه تهیه شود.

تقی پور در مورد غلظت این محلول نیز بیان کرد: هیپوکلریت کلسیم پس از محلول شدن در مقدار آب تعیین شده، محلول یک دهم درصد از این ماده را به دست می دهد که می تواند برای گندزدایی سطوح به طور روزانه مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در مورد کاربردهای این محلول نیز توضیح داد: استفاده کنندگان از محلول هیپوکلریت کلسیم باید بدانند این محلول تنها در گندزدایی سطوح کاربرد دارد و نمی تواند برای ضدعفونی دست و بدن و یا گیاهان به کار برده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه