English

نوید نجات بخش خبر داد:

تولید دستگاه شتاب دهنده پزشکی در شرکت بهیار صنعت دانشگاه صنعتی

رئیس هیات مدیره شرکت بهیار صنعت از تولید دستگاه شتاب دهنده پزشکی توسط کادر شرکت بهیار صنعت مرکز علمی تحقیقاتی دانشگاه صنعتی خبر داد.

تولید دستگاه شتاب دهنده پزشکی در شرکت بهیار صنعت دانشگاه صنعتی

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج اصفهان، نوید نجات بخش ضمن بیان فعالیت های انجام شده در این شرکت گفت: دستگاه شتاب دهنده پزشکی در مورد درمان صفرتا صد بیماری سرطان است.

 وی اضافه کرد: شرکت دانش بنیان بهیار صنعت با جامه عمل پوشاندن به شعار "ما می توانیم با دانش و تخصص بومی از رنج بیماری بکاهیم" توانسته گامی مهم در جهت اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی بردارد.

رئیس هیات مدیره شرکت بهیار صنعت گفت: ساخت دستگاه شتاب دهنده پزشکی نه میلیارد تومان است که هزینه خارجی آن یک و دودهم میلیون یورو است.

نجات بخش افزود: این شرکت همچنین درصدد تولید محصولات استراتژیک و Hi-Tech پزشکی همچون دستگاه رادیولوژی، سی تی اسکن، دزیمتری و …. می باشد که انشااله در آینده نزدیک معرفی خواهند گردید.

وی بیان داشت: این دستگاه که توسط کارکنان شرکت بهیار صنعت تولید شده که  سه کشور تولید کننده آن هستند و شرکت بهیار صنعت چهارمین تولید را در دست گرفته است.

رئیس هیات مدیره شرکت بهیار صنعت با بیان اینکه تا کنون وزارت بهداشت  کشور تعدادی از این دستگاه ها را در بحث بیماری سرطان خریداری کرده است افزود: هزینه دستگاه 6mv  یک و دو دهم میلیون یورو که به پول کشور نه میلیارد تومان است و فقط در یک قلم خارجی که پنج و نیم میلیون یورو خریداری شده است.

وی ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: این دستگاه یک برند عالی برای کشور محسوب می شود که می توان در زمینه های بسیار دیگری مانند تصفیه آب و پس آب  و ساخت دست گاه های دیگر از آن استفاده کرد.

نجات بخش تاکید کرد درحوزه دانش بنیان سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه موجود است که بیش از سی میلیون جوان در کشور وجود دارد و  دانشگاه صنعتی حدود 13 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند که از مسئولان کشور تقاضا کرده ایم دانشجویان پایان نامه های خود را در این زمینه تدوین کنند که تا کنون با اصرار زیاد توانسته ایم حدود هشت نفر را در این زمینه هدایت کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت بهیار صنعت در پایان خبر داد: نود درصد ساخت دستگاه شتاب دهنده بومی سازی است  و سیصد نفر در ساخت آن شرکت داشته اند و به زودی خط تولید ژل ضد عفونی کننده توسط جوانان انقلابی و توانمند کشور در این شرکت راه اندازی خواهد شد.

به گزارش موج ؛ شرکت بهیار صنعت دانشگاه صنعتی با توافق و ابلاغ معاونت غذا و داروی استان اصفهان طی مدت ده روز به تولید نه خط تولید ماسک اهتمام ورزیده است که با تلاش شبانه روزی جهادگران صنعت پزشکی روزانه 50 تا 100هزار عدد ماسک تهیه می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه