English

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران در گفتگو با خبرگزاری موج؛

عرضه نوع جدیدی از ماسک از ابتدای هفته آینده/ قیمت دستمال کاغذی تغییر نکرده است

نیما بصیری گفت: تولید مواد اولیه ماسک در کشور ظرفیت بالایی دارد، به همین دلیل ماسک جدیدی با شیوه جدید آغاز به تولید کرده است که تست های آزمایشی انجام شده و در هفته آینده روانه عرضه می شود.

عرضه نوع جدیدی از ماسک از ابتدای هفته آینده/ قیمت دستمال کاغذی تغییر نکرده است

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه جلساتی با ستاد مدیریت بحران و وزارت بهداشت و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشته ایم و تولید محصولات سلولزی و بهداشتی تا خرداد ماه را پیش بینی کرده ایم، گفت: در شرایط کنونی که تقاضا برای این محصولات افزایش پیدا کرده و این موضوع جای نگرانی هم داشت به اقدامات لازم برای تولید محصولات بیشتر انجام شده است.

نیما بصیری با بیان اینکه در شرایط کنونی تامین محصولات بهداشتی به خوبی پیش می رود، افزود: تولید ماسک و دستمال کاغذی افزایش یافته است، هرچند مواد اولیه دستمال کاغذی در دنیا رشد چشمگیری داشته که تامین آن در بازارهای خارجی سخت است.

او با تاکید بر اینکه جلساتی با سازمان غذا و داشتیم و به دنبال آن تصمیم گرفتیم تغییراتی در عرضه ماسک ایجاد شود، افزود: قبلا تولید ماسک در کشور ظرفیت پایینی داشته، اما تولید مواد اولیه ماسک در کشور ظرفیت بالایی دارد، به همین دلیل ماسک جدیدی با شیوه جدید آغاز به تولید کرده است که تست های آزمایشی انجام شده و در هفته آینده ورزانه عرضه می شود.

بصیری با بیان اینکه در شرایط کنونی کشورهای دیگر تجهیزات و ماشین الات تولید ماسک به ایران نمی فروشند تصریح کرد: با همکاری سازمان غذا و دارد برنامه ریزی برای افزایش تولید این محصولات انجام شده است، در شرایط کنونی قیمت دستمال کاغذی تغییر نکرده است.

او با تاکید بر اینکه امروز جنگ نظامی وجود ندارد و سربازان امروز کشور تیم پزشکی هستند، تصریح کرد: در شرایط کنونی کادر پزشکی و بعد تولیدکننده در خط مقدم قرار دارند ، اظهار کرد: چینی ها درخواست واردات 20 میلیون ماسک از ایران داده بودند که حدود یک میلیون ماسک نیز صادر شده بود که بعد جلوی صادرات آن گرفته شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران با تاکید بر اینکه میزان مصرف ماسک در دنیا قبلا زیاد نبوده است، گفت: امروز این محصول به کالای اساسی تبدیل شده، هرچند به دلیل بی درایتی که رخ داده باعث شده تا شیوع این بیماری در کشور گسترش پیدا کرده کند، اما امروز وزارت بهداشت با یک نگاه متفاوتی به دنبال کاهش میزان شیوع این بیماری است که در درجه اول آموزش و همراهی ارگان ها می تواند در کاهش سطح این بیماری موثر باشد.

او با تاکید بر اینکه چین با همین روش آموزش و پیشگیری توانسته بیماری را کنترل کند، اظهار کرد: ماسک ها استانداردهای مختلفی دارند، ماسک معمولی یا جراحی، ماسک N44 و ماسک n95 از انواع دیگر ماسک هستند که ماسک n95 نیز دو نوعی دارد که یک نوع در اتاق های جراحی استفاده می شود و نوع دیگر آن در کارگاه های صنعتی بکار می رود. در حال حاضر مدت زمان استفاده از ماسک معمولی نهایتا 2 ساعت است و با توجه به توصیه پزشکان در مکان های باز چندان توصیه نمی شود، اما در مکان های سرپوشیده و عمومی استفاده از این ماسک ها لازم الاجرا است.

بصیری با تاکید بر اینکه ماسک های n95 در کارگاه های صنعتی برای یک روز کاری قابل استفاده است، اظهار کرد: در حال حاضر نه تنها تامین لوازم بهداشتی به اندازه کافی اهمیت بالایی دارد باید چگونگی استفاده از ماسک، الکل و... نیز باید مورد توجه قرار گیرد و اگر فرد دست به ماسک آلوده بزند می تواند بسیار خطرناک باشد و منجر به انتقال بیماری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در روزهای اخیر که میزان شیوع کرونا در کشور افزایش یافت و تقاضا برای ماسک، شوینده ها و ... با رشد بالایی همراه شد شاهد احتکار، گرانی فروش و حتی قاچاق این محصول به خارج از مرزها بودیم و همین مساله باعث شد این کالاها در زمره کالاهای اساسی قرار بگیرند که نه تنها سازمان حمایت بر قیمت گذاری این محصولات نظارت خواهد کرد، چگونگی توزیع این محصولات نیز رصد خواهد شد تا در صورت تخلف با برخورد دستگاه قضایی روبرو شوند. با این حال مسئولان از افزایش تولید ماسک در روزهای آینده خبر داده اند که می تواند نیاز کشور را به طور کامل تامین کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه