English

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی:

سهم مردم را در حوزه های گردشگری افزایش دهید

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: مردم و بخش خصوصی مایل هستند در زمینه گردشگری سرمایه‌گذاری کرده و حضور داشته باشند و اگر سهم بخش خصوصی را در حوزه گردشگری افزایش دهید، شاهد تحولات ملی و منطقه ای خواهیم بود.

سهم مردم را  در حوزه های گردشگری افزایش دهید

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی در نشست با وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ضمن اشاره به ظرفیت‌های عظیم گردشگری در کشور، اظهار کرد: با توجه به گستره و ظرفیت بالای حوزه گردشگری در کشور نمی‌توانیم به سرمایه‌های و بودجه‌های کشور اتکا داشته باشیم، بودجه‌های کشور پاسخگو نیست باید بخش خصوصی و مردم را وارد این حوزه کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با تاکید بر افزایش سهم بخش خصوصی در حوزه گردشگری، اضافه کرد: مردم نیز تمایل دارند در بخش گردشگری سرمایه‌گذاری کرده و حضور داشته باشند و اگر سهم مردم و بخش خصوصی را در حوزه گردشگری افزایش دهیم می‌توانیم تحولی را در این حوزه در سطح ملی و منطقه‌ای داشته باشیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی بیان کرد: استان هرمزگان برنامه‌های خوبی در دست اقدام دارد و به‌زودی شاهد تحول عظیمی در حوزه گردشگری استان خواهیم بود، در شهر بندرعباس ظرفیت‌های بسیار بالایی داریم.

وی اظهار کرد: گاهی فضاهایی در حوزه گردشگری داریم که دیده نمی‌شوند اما جاذبه‌های بالایی دارند، در مناطق دوردست بشاگرد جذابیت‌های بسیاری برای گردشگران به‌خصوص گردشگران خارجی وجود دارد، جذابیت‌هایی که نیاز به زیرساختی هم ندارد و همین کپرهای تزئین شده و شکیل بشاگردی‌ها و طبیعت بکر آن زیبایی‌های بالاتر از کویر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان افزود: ما در حوزه گردشگری دریا ظرفیت‌های بسیاری در هرمزگان داریم، یکی از جلوه‌های بسیار زیبای دریا گردشگری دریایی است؛ تلاش برای جذب گردشگر داخلی باعث نگه‌داشتن آن‌ها و جذبشان به جاذبه‌های داخل کشور شده و مانع خروج آن‌ها به کشورهای دیگری چون ارمنستان و گرجستان و ترکیه و ... می‌شود.نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: تعبیر استان هرمزگان مبنی بر اینکه اگر در همه بخش‌ها در هرمزگان را ببندیم و تنها قفل صنعت گردشگری را باز کنیم قطعاً از همه بخش‌ها بی‌نیاز خواهیم بود؛ تعبیر بسیار درستی است.

وی با بیان اینکه در هرمزگان در برخی قسمت‌ها نیاز به زیرساخت‌هایی به‌ویژه در بخش دریایی داریم،  عنوان کرد: هرمزگان جز محدود استان‌هایی است بالاترین رقم گردشگران در زمستان و ایام نوروز را دارد، حتی نسبت به سایر استان‌های گرمسیر هرمزگان در فصل زمستان جذابیت‌های بیشتری را برای جذب گردشگر دارد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: جزایر هرمزگان با ظرفیت بالای گردشگری که دارند می‌توانند تأثیرات خوبی در حوزه گردشگری داشته باشد، سرمایه‌گذاران مختلفی که تمایل دارند در این حوزه کار کنند اگر از سمت وزارتخانه تشویق شوند تا در این استان به‌ویژه در بخش ساحلی و دریایی و جزایر سرمایه‌گذاری کنند، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بندرعباس نیز به‌عنوان یک شهر خلاق در یونسکو به رسمیت شناخته شد و این بشارتی برای توجه بیشتر به حوزه صنایع‌دستی و خانگی استان است و امیدواریم با تحولی در این بخش رونق دیگری به اقتصاد ملی داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه