English

رضا برومند:

آینده درخشانى پیش روى گردشگرى هرمزگان خواهد بود

مدیرکل میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى هرمزگان گفت: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان زیر ساخت ها انجام شده است، قطعا آینده درخشانی پیش رو گردشگری و میراث فرهنگی هرمزگان خواهد بود.

آینده درخشانى پیش روى گردشگرى هرمزگان خواهد بود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،  رضا برومند مدیر کل میراث فرهنگى، صنایع دستى و گردشگرى هرمزگان در همایش روز جهانى گردشگرى، با اشاره به اینکه آینده درخشانی پیش روی گردشگری هرمزگان خواهد بود، گفت:   در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان زیر ساخت ها انجام شده است، قطعا آینده درخشانی پیش رو گردشگری و میراث فرهنگی هرمزگان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: از بدو ورود ضمن اینکه به دنبال حل چالش های به جا مانده از دوره های پیشین بودیم؛ در شاخص های مختلف هدف‌گذاری کردیم، که خدا را شاکریم پس از گذشت یک سال از انتصاب بنده به سمت مدیرکلی اداره کل میراث فرهنگی استان، توانستیم شاخص ها را آن‌قدر ارتقا دهیم که در مقایسه با عملکرد این اداره کل نسبت به سال 93 تا مهر 97، در بسیاری از شاخص ها، شاهد رشد چشمگیر در عملکردهای سازمان باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان لازم بود کارهای زیر بنایی انجام شود که درحال حاضر زیر ساخت ها انجام شده است؛ قطعا آینده درخشانی پیش رو گردشگری و میراث فرهنگی استان خواهد بود.

برومند در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای ایجاد زیر ساخت های گردشگری در استان، اذعان داشت: حوزه گردشگری استان نیازمند مطالعه جامع ظرفیت های گردشگری استان، شناسایی وسیله های گردشگری مسیرها و مکان‌های گردشگری بود، که خوشبختانه این مهم از سال گذشته پیگیری شد و اکنون کار به اتمام رسیده است؛ این مطالعات مبنای ما برای تصمیم‌گیری در حوزه گردشگری خواهد بود.

وی ادامه داد: در روند صدور موافقت اصولی گردشگری تغییراتی ایجاد و منتج به این شد که توانستیم در طول یک سال 80 موافقت اصولی صادر کنیم، که تقریبا به میزان 70 درصد موافقت اصولی صادر شده از سال 93 تا 97 است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان  این رقم را جهش بسیار بالایی دانست و افزود: گمان می برم کسب این آمار، رتبه های اول تا سوم صدور موافقت اصولی برای توسعه گردشگری را، در سطح کشور را برای استان به همراه داشته است.

برومند در تشریح زیرساخت های گردشگری ایجاد شده در استان، بیان داشت: پیگیر این هستیم که از طریق اداره مسکن و شهرسازی و امور اراضی، پهنه های گردشگری هر منطقه از استان را مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه برای هر شهرستان حداقل پنج پهنه گردشگری مشخص شده است، افزود: در حال انجام اقدامات فنی لازم هستیم، که این اقدامات نیازمند صرف هزینه و زمان است؛ مجموع این فعالیت ها بستر را برای سرمایه گذاری در آینده مهیا خواهد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان برگزاری همایش های «از خزر تا خلیج فارس» را در راستای اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت های استان دانست و گفت: از تورگردان‌ها و جامعه هتل‌دارن کشور دعوت شد تا در همایش های برگزار شده در هرمزگان شرکت و از استان دیدن کنند.

وی  خاطر نشان کرد: کتاب راهنمایی گردشگری استان  توانست کمک شایانی در رابطه با توزیع مناسب گردشگر در سطح استان داشته باشد که نتایج آن در نوروز 98 قابل مشاهده بود.

رضا برومند یادآور شد: در نوروز امسال با رشد 28 درصدی ورود گردشگر به استان رو به رو بودیم که در همین زمان، در استان های دیگر کشور در تعداد گردشگر افت قابل توجهی اتفاق افتاد.

وی با اشاره به رونمایی از اپلیکیشن و پروتال جامع گردشگری استان در روز دهم مهرماه، گفت: پروتال جامعه گردشگری و اپلیکیشن گردشگری می توند در راستای معرفی استان و جاذبه های آن و جذب گردشگر، ما را یاری رساند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: در کنار همه برنامه های هفته گردشگری، برنامه اجرای فرهنگی سایر استان ها نیز در دستور کار است، که شروع آن با اجرای فرهنگی استان سیستان و بلوچستان که استان هم جوار ما است خواهد بود.

برومند با بیان این که برای معرفی بیشتر استان دو شعار انتخاب شده است، ادامه داد: اولین شعار ما «هرمزگان مقصد گردشگری دریایی ایران»، است که در نوروز 98 توانستیم استان را به عنوان مقصد گردشگری دریایی معرفی کنیم و در حال حاضر نیز این کار را دنبال می کنیم؛ برای تحقق این شعار، بنا شده است اولین همایش گردشگری دریایی کشور در زمستان سال جاری، در هرمزگان برگزار شود.

وی گفت: از هفت رویداد گردشگری ملی، یکی از آن ها در هرمزگان برگزار خواهد شد؛ از این رو بنا شده است جشنواره غذا های دریایی به میزبانی هرمزگان در کشور برگزار شود.

برومند تصریح کرد: این رویداد منحصر به فرد است و می تواند ما را در معرفی جنبه های گردشگری دریایی استان یاری کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، «هرمزگان را دوباره باید دید» را به عنوان شعار بعدی این سازمان، در راستای تقویت صنعت گردشگری استان، بیان کرد و ادامه داد: هر ساله که مردم به هرمزگان سفر می کنند باید یک هرمزگان متفاوت را ببینند که برای تحقق این امر، شعار «هرمزگان را دوباره باید دید» انتخاب شده است.

وی از ساخت اسکله گردشگری دریایی کشور در بندر شهید حقانی خبر داد و زمان افتتاح این پروژه را هفته گردشگری در مهر سال آینده عنوان کرد.

رضا برومند به اقدامات صورت گرفته در حوزه میراث فرهنگی اشاره و اذعان کرد: اقدامات مهمی در حوزه میراث فرهنگی استان صورت گرفته است؛ که در این راستا می توان از دو پایگاه ملی که در بندرلافت و بندرکنگ تعیین شده است، نام برد.

وی اضافه کرد: احکام مدیران این دو پایگاه در بهمن ماه سال 97 صادر شده که درحال آماده سازی و تجهیز این امکان برای حضور این عزیزان هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از شروع مطالعه بافت تاریخی بستک خبر داد و گفت: این بافت تاریخی می تواند سومین پایگاه ملی استان هرمزگان باشد.

وی یاد آور شد: توانستیم 6 اثر از آثار طبیعی استان را به ثبت ملی برسانیم که تا پیش از این، تنها یک اثر به ثبت رسیده بود.

رضا برومند در پایان به اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی اشاره و خاطر نشان کرد: در زمان مدیریت بنده بر این سازمان، هفت خانه صنایع دستی به افتتاح رسیده است؛ که این مهم می تواند به توسعه صنایع دستی استان کمک شایانی کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه