English

رضا برومند در گفتگو با موج مطرح کرد؛

چشم انداز ورود ۱۰ میلیون گردشگر به هرمزگان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان گفت: چشم انداز ورود 10 میلیون گردشگر به استان نیازمند یک برنامه منسجم و هدفمند است.

چشم انداز ورود 10 میلیون گردشگر به هرمزگان

رضا برومند مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در گفتگو با خبرگزاری موج هرمزگان، با اشاره به برگزاری رویدادهای گردشگری در هرمزگان، گفت: سعی می کنیم در این رویداد ها که از 26 آذر ماه شروع خواهد شد و به مدت 5 روز ادامه خواهد داشت، ظرفیت های گردشگری استان را به خوبی معرفی کنیم تا مردم کشور هرمزگان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

گردشگری

*برنامه منسجم و هدفمند برای ورود 10 میلیون گردشگر

وی با اشاره به چشم انداز ورود 10 میلیون گردشگر به هرمزگان، عنوان کرد: چشم انداز ورود 10 میلیون گردشگر به استان  نیازمند یک برنامه منسجم و هدفمند است؛ در این راستا و در قدم اول برای معرفی هرمزگان رویداد هایی را 26 آذر ماه آغار خواهیم کرد.

برومند افزود: اولین رویداد میزبان تاثیر گذاران فضای مجازی و تور گردان ها از سراسر کشور خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی در بندرعباس اظهار داشت: هشتم لغایت سیزدهم دی ماه نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد که فرصت مناسبی است برای اینکه شهر بندرعباس را به عنوان شهر جهانی خلاق در حوزه صنایع دستی معرفی کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان، با اشاره به اینکه صنعت گران صنایع دستی از سراسر کشور در این رویداد حضور پیدا خواهند کرد، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل نظر، معرفی و شناخت بیشتر صنایع دستی به عنوان یکی از جاذبه گردشگری هرمزگان خواهد بود.
گردشگری دریایی

*هرمزگان پایتخت گردشگری دریایی

وی عنوان کرد: معرفی استان هرمزگان به عنوان پایتخت گردشگری دریایی کشور فرصتی شد تا جشنواره گردشگری دریایی را در محور های مختلف در 14 اسفند ماه برگزار کنیم و این فرصت بسیار خوبی است که می تواند برای معرفی استان کمک شایانی باشد.

رضا برومند با اشاره به اینکه این برنامه می تواند از زوایای مختلف مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم شاهد رویدادهای بهتری در استان باشیم، اظهار داشت: آخرین برنامه ای که برای نوروز 1399 خواهیم داشت رسیدن به چشم انداز 10 میلیون نفر گردشگر است.

وی ادامه داد: جشنواره اقوام و نوروزگاه یکی از برنامه هایی که برای نوروز 1399 در نظر گرفته شده است، سعی بر این است که این برنامه از نیمه دوم اسفند ماه شروع و تا پایان تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد.

برومند اذعان داشت: این برنامه ها می تواند به توسعه گردشگری هرمزگان کمک کند.
مرمت قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز

*اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار برای مرمت آثار تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با اشاره به مرمت آثار تاریخی استان عنوان کرد: برای مرمت آثار تاریخی هرمزگان به ویژه قلعه هزاره میناب، یک میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی اختصاص داده شده است که امیداریم به محض تبادل موافقتنامه، عملیات مرمت آغاز شود.

رضا برومند در ادامه با اشاره به به برگزاری برنامه شب های فرهنگی در ایام نوروز در بندرعباس گفت: در نوروز 1399 سعی خواهیم کرد برنامه شب های فرهنگی را در بندرعباس برگزار کنیم که فرصتی باشد برای معرفی جاذبه های گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور.

*رونق صنعت گردشگری هرمزگان

وی در پایان با اشاره به به اینکه اقدامات علمی بسیاری طی یک سال گذشته انجام شده است بیان کرد: علاوه بر این ها کار های علمی بسیاری طی یک سال گذشته انجام شده است، تمام مسیر های گردشگری شناسایی شدند و بستر لازم برای یک جهش بزرگ در حوزه گردشگری در استان وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه