English

گزارش اختصاصی موج از محور پر خطر تردد دانشجویان مینابی؛

محدودیت های مالی دولت، بلای جان دانشجویان مینابی

دانشجویان دانشگاه های میناب از وضعیت جاده این شهر به سمت توکهور و هشتبندی که مسیر اصلی تردد آن هاست، گلایه های شدیدی دارند.

محدودیت های مالی دولت، بلای جان دانشجویان مینابی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، دانشجویان دانشگاه های آزاد اسلامی، فنی و حرفه ای و پیام نور از وضعیت جاده دانشگاهی میناب و فراهم نشدن سرویس ایاب و ذهاب گله مند هستند.

تاریکی در شب و کم عرض بودن محور میناب به سندرک که در چند سال اخیر باعث تصادفات منجر به فوت زیادی در این منطقه شده است، از دیگر دلایل نارضایتی این دانشجویان بود.

تصادف

به دلیل هم مسیر بودن این منطقه با بخش سندرک، توکهور، شهرستان بشاگرد و هشتبندی، که به عنوان یکی از قطب های کشاورزی در تولید محصولات خارج از فصل استان شناخته شده است، جاده مذکور یک جاده پر تردد و ترانزیتی محسوب می شود که این امر نه تنها موجب نگرانی و نارضایتی دانشجویان بلکه باعث شکایت ساکنان این مناطق نیز شده است.

تنها مطالبه دانشجویان از مسئولان شهرستان میناب این است که با توجه به پر ترافیک بودن جاده، این مسیر تا بعد از دانشگاه آزاد دو بانده شود.

*نبود امکانات رفاهی اطراف دانشگاه

در همین راستا یکی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه فنی و حرفه ای میناب به خبرنگار موج گفت: با توجه به اینکه دانشگاه خارج از محدوده شهری است، نبود امکانات رفاهی و خدماتی در اطراف دانشگاه، یکی از عمده ترین مشکلات دانشجویان است.

وی اضافه کرد: به طوری که حتی یک سوپر مارکت نیز در اطرف دانشگاه برای خرید مایحتاج روزانه وجود ندارد  و برای تهیه این ملزومات باید به سوپرمارکت های موجود در شهر مراجعه شود.

این دانشجو در ادامه به مشکل رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه اشاره کرد و اذعان داشت: با فراهم نشدن سرویس ایاب و ذهاب دانشجویان برای حضور در کلاس ها با مشکل مواجه هستند که از مسئولان خواستار رفع این مشکل هستیم.

شایان ذکر است؛ چندین دهه از احداث این سه دانشگاه در محور میناب به سندرک می گذرد، اما همانطور که از شواهد پیدا است متاسفانه مسئولان هنوز تدبیری برای حل معضل تردد دانشجویان نیاندیشیده اند و دانشجویان با مشکل جدی در رفت و آمد به دانشگاه مواجه هستند.

*بی اطلاعی نماینده شرق هرمزگان

مطالبه جدی دانشجویان این سه دانشگاه از مسئولان، دو بانده شدن جاده و فراهم کردن سرویس رفت و آمده است، در همین راستا سید مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، چندی پیش در دانشگاه آزاد واحد میناب در گفت و گو با خبرنگاران  از مشکلات اظهار بی اطلاعی کرده و قول پیگیری و رفع این مشکلات را داده بود که متاسفانه تا کنون وعده ی وی محقق نشده است.

افتتاح جاده

*همکاری دستگاه ها

اگر دقیق به موضوع بنگریم متوجه می شویم که حل مشکل تردد دانشجویان آنچنان پیچیده نیست و با همکاری شهرداری، شرکت توزیع برق و دانشگاه ها  قابل حل خواهد بود. در هفته دولت سال جاری شاهد حضور فریدون همتی استاندار هرمزگان برای افتتاح چندین پروژه مهم در این شهرستان بودیم که یکی از این پروژه ها، شروع به کار تعریض جاده میناب به بخش سندرک بود، اما دانشجویان از پروژه تعریض جاده بی بهره ماندند و این پروژه  بعد از دانشگاه آزاد میناب آغاز به کار کرد.

برای اطلاع بیشتر از مشکلات دانشجویان مینابی با عبدالعلی زائری رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای آیت الله خامنه ای میناب  به گفتگو نشستیم.

*عمده ترین مشکل؛ جاده

وی با بیان اینکه در این دانشگاه بیش از 500 دانشجو درحال تحصیل هستند و این مرکز تمامی امکانات کارگاهی در حد یک دانشگاه را فراهم کرده است، گفت: یکی از عمده ترین مشکلات دانشجویان نبود جاده مناسب و سرویس ایاب و ذهاب است.

زائری گفت: در این خصوص مکاتباتی با مسئولان صورت گرفته است که در سال گذشته فاز اول تعریض این جاده با احداث هفت پل در فاز اول شروع به کار کرد اما بعد از مدتی پروژه به حال خود رها شد.

محمداحمدی

*توسعه‌ی این محور بر عهده شهرداری است

در ادامه گزارش و برای پیگیری مشکلات دانشجویان به سراغ محمد احمدی فرماندار میناب رفتیم.

وی با اشاره به اینکه این سه دانشگاه در حوزه استحفاظی شهری قرار دارند،  گفت: هرگونه توسعه در این محور بر عهده شهرداری است که در همین راستا شهرداری قسمتی از کار را شروع کرده و تا دانشکده فنی و حرفه ای آیت االه خامنه ای ادامه داشته است.

وی اظهار کرد: به دلیل کم عرض بودن جاده، بیشترین تصادفات ما در همین محدوده بوده است که بهبود این وضعیت در دستور کار شهرداری میناب قرار دارد.

احمدی بروز برخی مشکلات را دلیل وقفه در کار شهرداری دانست و در تشریح آن گفت: مشکلات مالی در مجموعه شهرداری و رعایت حریم شبکه برق که باید جابجایی در خطوط برقی صورت گیرد، باعث ایجاد وقفه در کار شهرداری برای تعریض جاده در این منطقه شده است.

فرماندار ویژه میناب با بیان اینکه بیشترین حجم ترافیک در محدوده دوراهی روستای راونگ به سمت میناب بر روی این محور است، اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش توکهور و شهر هشتبندی در این منطقه قرار دارد، تعریض جاده میناب به بخش سندرک در دستور کار قرار گرفته است.

معاون استاندار هرمزگان بیان کرد: این موضوع یک مسئله مهم و اساسی است و باید بستر و زیر ساخت حمل و نقل عمومی را فراهم کنیم تا بتوان پروژه تعریض جاده میناب به بخش سندرک را تعریف کینم.

وی افزود: این پروژه فاز به فاز و به صورت مرحله ای به بهره برداری خواهد رسید، اما همانطور که شاهد هستید در حال حاضر یک سری محدودیت های مالی وجود دارد.

*بی میلی بخش خصوصی

احمدی در خصوص اختصاص سرویس آیاب و ذهاب برای دانشجویان، اذعان کرد: متاسفانه میناب وضعیت حمل و نقل عمومی بسیار نامناسبی دارد و ما هم این موضوع را قبول داریم، بخش خصوصی می تواند از فرصتی که به وجود آمده استقبال کند، اما متاسفانه بخش خصوصی نیز در این خصوص علاقه ای از خود نشان نداده است.

وی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که مجوز افزایش سهمیه تاکسی ها را از سازمان همیاری ها و وزارت کشور دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه گرفتن مجور اتوبوس و مینی بوس ها نیز در ستور کار قرار دارد، عنوان کرد: این مجوز ها قبلا صادر شده اما به دلیل اینکه استقال نشده و توجیه اقتصادی نداشته است، شهرداری مجوز را به مزایده گذاشته یا به بخش خصوصی واگذار کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه