English

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان:

معیشت زندگی و اقتصاد دغدغه جدی زنان کردستانی است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به تدوین سند ارتقای وضعیت زنان وخانواده در کردستان گفت: معیشت زندگی و اقتصاد دغدغه جدی زنان کردستانی است.

معیشت زندگی و اقتصاد دغدغه جدی زنان کردستانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، لیلا آژیر ظهر امروز در کارگروه فرهنگی و اجتماعی، سلامت و زنان استان کردستان که با حضور معاون وزیر کشور در استانداری برگزار شد، به تدوین و تهیه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده که طرحی کشوری است و برای تدوین از سوی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری به استان‌ها ابلاغ شده، اشاره کرد و اظهار داشت: براساس این سند تمام آمار و اطلاعات مربوط به حوزه زنان استان در زمینه‌های مختلف جمعیتی، میزان سواد، وضعیت شغلی را شناسایی و آسیب‌های حوزه زنان و خانواده در هر شهرستان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان افزود: این سند در واقع نقشه راهی برای انعکاس مشکلات و مسائل مربوط به حوزه زنان و خانواده استان به مسئولان  است تا براساس سیاست‌گذاری‌ها برای آن برنامه‌ریزی شود.

آژیر  با بیان  اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در 31 استان کشور تدوین شده است، افزود: در حال حاضر سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان تدوین و اطلاعات و شناسایی‌های لازم در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی انجام شده است.

 وی با اذعان به اینکه از میان پنج اولویت اصلی استان بر اساس این سند، اقتصاد و معیشت از جمله اولویت‌های اصلی زنان در کردستان است، گفت: 66 درصد زنان استان کردستان خانه‌دار هستند.

وی به نرخ پایین مشارکت اقتصادی زنان در استان اشاره کرد و گفت: نرخ  اشتغال زنان هم  نسبت به مردان در رده پایینی قرار دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: 38 درصد زنان با تحصیلات عالیه در استان کردستان بیکار و جویای کار هستند.

وی افزایش آمار زنان سرپرست خانوار از جمله مهمترین مسائل و مشکلات و اهم مطالبات حوزه زنان برشمرد و از شناسایی و آموزش 400 نفر از زنان سرپرست خانوار  استان در خصوص یادگیری طرح‌های مختلف در چند ماه اخیر  خبر داد و گفت: کمبود بودجه و اعتبار از مشکلات عمده ما در این حوزه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان از تاثیر بازارچه‌های خوداشتغالی، احداث و تاثیر مرکز رشد کارآفرینی زنان خبر داد و بر تداوم طرح‌های توانمند سازی زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

آژیر کمبود سرانه فضای سبز و فضای ورزشی برای  بانوان در استان را از دیگر مشکلات حوزه زنان نام برد  و گفت: اختصاص تسهیلات کم‌بهره به زنان کار آفرین، برگزاری استارتاپ‌ها و مشاوره شغلی، احداث پارک‌های بانوان، اختصاص ساعت‌ ورزشی به زنان شاغل، تداوم طرح کاهش و پیشگیری از خشونت علیه زنان، تاب‌آوری در راستای کاهش آسیب‌ها ضروری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه