English

رئیس شورای حل اختلاف کرمانشاه در پاسخ به موج:

رأی نهایی پرونده‌های شورای حل اختلاف را فقط قاضی صادر می‌کند

جبار تجری در پاسخ به گلایه‌های عمومی مردم مبنی برای اعتراض به رأی شورای حل اختلاف، گفت: اعضای فعال در شورای حل اختلاف کرمانشاه اکثراً تحصیل‌کرده و متخصص هستند و درعین‌حال صدور قطعی حکم در مراجع این شورا فقط توسط قاضی صادر می‌شود.

رأی نهایی پرونده‌های شورای حل اختلاف را فقط قاضی صادر می‌کند

رئیس شورای حل اختلاف استان کرمانشاه در حاشیه نشست گرامیداشت هفته قوه قضاییه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ضمن تأکید بر تلاش شورای حل اختلاف کرمانشاه مبنی بر ساماندهی و تخصصی کردن شعبات با توجه به تحصیلات و تجربیات اعضای حاضر، ابراز داشت: وجود مقبولیت اجتماعی، طی مراحل گزینش هم‌طراز با کارکنان قوه قضاییه و همچنین توجه به تحصیلات عالیه در امر قضاوت و ... جزء اصلی‌ترین مؤلفه‌های انتخاب اعضای شورای حل اختلاف کرمانشاه محسوب می‌شود.

تجری تأکید کرد: هدف اصلی به وجود آمدن شورای حل اختلاف در دستگاه قضا در به حداقل رساندن پرونده‌های حقوقی به دادگاه است و این مسیر در راستای ایجاد سازش و صلح در جامعه بنا شده است، به‌علاوه اعضای حاضر در شعب مختلف شورای حل اختلاف تنها حق نظر مشورتی و کارشناسی در رأی نهایی قاضی پرونده رادارند و ازاین‌جهت گاها موضع‌گیری‌های مقطعی طرفین دعوا در رأی صادره، ربطی به شورای حل اختلاف کرمانشاه و اعضای آن ندارد.

وی در ادامه بر ساماندهی درآمدی و حقوقی اعضای اداری شعب شورای حل اختلاف تأکید کرد و خاطرنشان ساخت: اعضای حاضر در شورا که کار رسیدگی به پرونده را بر عهده‌دارند، عموماً در از بازنشستگان هستند این سمت را افتخاری پذیرفته‌اند اما اعضای اداری فعال در این شعب که امور رسمی و اداری را انجام می‌دهند، ازلحاظ پرداخت حقوق و دستمزد دچار مشکل هستند و این امید می‌رود که در سال 98 این مشکل نیز توسط دستگاه قضا مرتفع گردد.

گفتنی است که سال گذشته تعداد 89 هزار و 184 فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف کرمانشاه واردشده که این تعداد حدود 70 درصد از پرونده‌های حقوقی استان در سال 97 را شامل شده است که از این تعداد 88 هزار و 543 پرونده رسیدگی و مختومه شده است و همچنین 17 هزار و 217 پرونده نیز به سازش انجامیده که حدود 34 درصد از کل پرونده‌ها را شامل می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه