English

فراخوان اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی اعلام شد

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از اعلام فراخوان اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی خبر داد و گفت: این جشنواره مرداد ماه سال جاری در سنندج برگزار می شود.

فراخوان اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سامان احمدی در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و موسسه فرهنگی هنری مستوره اردلان با همکاری بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی و حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی را با هدف صیانت از هویت ملی تقویت همگرایی ملی و ترویج مد و لباس اسلامی ایرانی برگزار می کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با حضور استان های کردنشین برگزار می شود، عنوان کرد: اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی با حضور استان‌های ایلام آذربایجان غربی خراسان شمالی کرمانشاه و کردستان مرداد ماه سال جاری در سنندج برگزار می شود.

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: لذا از کلیه طراحان و دست اندرکاران ماد لباس کردی در مناطق کردنشین کشور دعوت می کند در این رویداد کلان هنری حضور به هم رسانند.

احمدی بخش های رقابتی، نمایشگاه و پژوهش را از بخش های اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس کردی برشمرد و افزود: بخش رقابتی جشنواره شامل طراحی لباس، طراحی دوخت، طراحی پارچه و بخش مد و لباس است.

وی همچنین گفت: بخش نمایشگاه شامل مسابقه ایده تا اجرا (تیم های طراحی و لباس و دوخت)، زیورآلات، کیف و کفش محلی، غرفه تولید کنندگان پارچه و لباس کردی و بافت های سنتی محلی است.

احمدی، نشست توجیهی پژوهشی صنوف وابسته و همگن پوشاک و البسه کردی، کارگاه آموزشی پیشینه مد و لباس کردی به عنوان نماد حجاب و عفاف ایرانی اسلامی و کارگاه آموزشی استارت آپ مد و لباس اسلامی ایرانی، (جایگاه شرکت های دانش بنیان در حوزه ترویج و تبلیغ و مدل لباس ایرانی در فضای مجازی) را از جمله بخش پژوهش این جشنواره برشمرد.

وی آخرین مهلت ارسال آثار را 20 تیر ماه جاری اعلام و خاطر نشان کرد: کار داوری اولیه و اعلام نتایج آثار راه یافته به جشنواره و نمایشگاه تا 30 تیر اعلام زمان برگزاری نمایشگاه نیز 5 تا 10 مرداد 98 در محل برگزاری عمارت خسرو آباد و مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج پیش بینی شده است.

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از علاقه مندان خواست آثار خود را به نشانی دبیرخانه واقع در سنندج - خیابان شهدا، عمارت مشیر دیوان - اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان سنندج ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه