English

طنین موسیقی عرفانی ایران در بنگلادش طنین‌انداز شد؛

گروه موسیقی «خلیفه غوثی» مقام نخست جشنواره چیتاگنگ بنگلادش را از آن خود کرد

گروه موسیقی سنتی عرفانی ایرانی «خلیفه غوثی» در سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی صوفی در شهر چیتاگنگ بنگلادش، مقام نخست جشنواره را از آن خود کرد.

گروه موسیقی «خلیفه غوثی» مقام نخست جشنواره چیتاگنگ بنگلادش را از آن خود کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سامان احمدی در این ارتباط گفت: گروه ایرانی موسیقی «خلیفه غوثی» با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، به مناسبت سومین فستیوال بین‌المللی موسیقی صوفی در این کشور و برای اجرای برنامه‌های ویژه موسیقی، به شهر چیتاگنگ بنگلادش سفر کرد.

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: درخواست حضور یک گروه موسیقی سنتی عرفانی بنا به درخواست وزارت فرهنگ بنگلادش و در راستای همکاری و توسعه تعاملات فرهنگی بین دو کشور، از سوی رایزنی فرهنگی ایران انجام پذیرفت.

وی با اشاره به حضور گروه های هنری از دیگر کشورهای اسلامی در این فستیوال بیان کرد: در این جشنواره گروه‌های موسیقی از کشورهای هندوستان، مصر، نپال و ایران، از ششم تا دهم فروردین‌ماه جاری در شهر چیتاگنگ بنگلادش حضور داشتند که در پایان و پس از اجرای هر یک از گروه‌ها، گروه ایرانی شرکت‌کننده مقام اول را کسب کرد.

معاون هنری، سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اعضای گروه «خلیفه غوثی» از ایران اشاره و خاطر نشان کرد: استاد عبدالرحمن (تک‌خوان و دف‌نواز)، استاد علیرضا غوثی (تک‌خوان، هم‌خوان و دف‌نواز)، ادیب جوانمردان (هم‌خوان و دف‌نواز) و عرفان غوثی (هم‌خوان و دف‌نواز) در این جشنواره به هنرنمایی پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه