English

کرامت یزدانی، مشاور امور ایثارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شد

با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کرامت یزدانی، مشاور امور ایثارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شد.

کرامت یزدانی، مشاور امور ایثارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، با حکم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کرامت یزدانی، مشاور امور ایثارگران مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس شد.

یزدانی در آیین معارفه خود گفت: ایثار و فداکاری  عمری به بلندای تاریخ بشریت دارد و اگر برش کوتاهی بر پیکره تاریخ ایثار و فداکاری ایجاد نماییم پی خواهیم برد که انسانهای ایثارگر و فداکار علی الخصوص سربازان ملت در نزد مردم ارزشمند و محترم و قابل تحسین  بوده اند.

یزدانی ادامه داد: سایه شوم جنگ، شوربختانه در انتهای تابستان سال ٥٩ بر این مرز و بوم و ساکنان بیگناهش افتاد و صدام، از آشوب اجتماعی پس از بزرگ ترین انقلاب جهان، سوء استفاده کرد و آتش یکی از طولانی ترین درگیری های قرن بیستم را برافروخت؛ اما آتش جنگ بنا به روال همیشگی، در کنار سوزندگی بی رحمانه اش، روشنایی هایی نیز با خود داشت.

مشاور جدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران افزود: ایثار و فداکاری همواره جزء بهترین اعمال در هر جامعه بوده و در دیدگاه تمامی انسان‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و ایثار و از خود گذشتگی بالاترین درجه ایمان به شمار می رود. لذا ایثار مختص به یک جامعه و ملت و منحصر به زمان معینی نیست و در گستره تاریخ می‌توان رگه و ریشه‌های بسیاری را در آن خصوص جست و یافت، هر چند ممکن است شدت و ضعف قابل توجهی را پشت سرگذرانده باشد.

این یادگار دفاع مقدس افزود: در تمام جوامع چه سنتی و چه مدرن، گونه‌هایی از ایثار وجود داشته و دارد و مردمان به اشکال متنوعی را یاری کرده اند. اما در این میان، رزمندگان، جانبازان ، شهدا و آزادگان در دفاع مقدس، با ایثار و  فداکاری خود، زیباترین ایثار اجتماعی تاریخ ایران‌زمین را رقم زدند.

وی خاطر نشان کرد: ایثارگران متعلق به فرهنگ و ملیت ایرانی هستند. ایثارگر شخص نیست و متعلق به خانواده یا جریان و گروه خاصی نیست، بلکه متعلق به فرهنگ، ملیت و جمهوری اسلامی است. بنابراین توجه به این گروه، بیانگر سطح فرهنگ ایثار، فرهنگ ملی و مردمی ماست. لذا به جامعه ایثارگری نباید با  نگاه ابزاری و سیاسی و جناحی نگریست. اگر گروه و جناحی جامعه ایثارگری را از آنِ خود بداند در واقع به ایثارگران ظلم کرده است. خود ایثارگران نیز، خویشتن را سرباز ملت می پندارند بدون نگاه جناحی و قومی و ...زیرا آنها در روزهای سخت برای دفاع از برخی آدمها و جناح و گروه خاصی اسلحه به دست نگرفتند بلکه مخلصانه برای دفاع از ناموس ایرانی و ارزشها و کرامت انسانی و همه آحاد مردم به مقابله با دشمن پرداختند. لذا  اگر به آنها سطحی نگریسته شود، ستم و ظلمی بس عظیم در حق این عزیزان و جان برکفان روا داشته ایم و این حق الناس است.

یزدانی با اشاره به سمت جدید خود خود اضافه کرد: این حقیر بعنوان مشاور مدیر کل در امور ایثارگران خود را مدیون این تلاش گران مظلوم می دانم و خود را خدمتگزار آنها می دانم و این توفیق خدمتگزاری برایم افتخار بزرگی  محسوب می شود و بر خود واجب می دانم که ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، در امر خدمت‌رسانی به ایثارگران اداره کل و حل مسائل و مشکلات آن‌ها کوشا باشم.

وی تأکید کرد: هماهنگی و ارایه تسهیلات ویژه ایثارگران در زمینه های مختلف از قبیل امور آموزشی، اداری، استخدامی، فرهنگی و هنری، رفاهی، درمانی، تجلیل و زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، پیگیری مصوبات مربوطه به این عزیزان، رسیدگی و کمک به حل و فصل مسایل و مشکلات آنها و ایجاد نشست ها و جلسات مختلف ایثارگران با مدیر کل محترم و سایر مسئولین استان و کشور از اولویت های این حقیر خواهد بود.

یزدانی گفت: متأسفانه طبق قانون ادارجات باید به ایثارگران بر اساس تخصص و تعهد آنها پست های مدیریتی تعلق گیرد که این اداره کل شوربختانه سالهاست که کوتاهی کرده و به آن اهمیتی نداده است امیدوارم که با مدیریت جدید و نگاه خاص و حمایتی که در جناب استاد سهرابی سراغ داریم این اتفاق بیفتد و از حضور ایثارگران عزیز بیشتر بهره‌مند شویم.

به گزارش موج، کرامت یزدانی، آزاده ( شش سال اسارت) و جانباز دوران دفاع مقدس، ناشر، شاعر، نویسنده، پژوهشگر و مترجم، راهنمای ایرانگردی و جهانگردی، متولد دهم فروردین ۱۳۵۰ خورشیدی در محله آبادزردشت شهرستان نیریز است.

وی دانش‌آموخته دانشگاه علامه طباطبایی تهران در رشته کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و  همچنین دانش‌آموخته دانشگاه شیراز در کارشناسی ارشد فرهنگ و زبان های باستان است.

وی در ١٣٦٣  زمانی که تنها ١٣ سال داشت بعنوان بسیجی در جبهه جنوب حضور پیدا کرد که در این مدت دو بار مجروح می شود و سرانجام در عملیات بدر در شرق دجله در حالیکه از ناحیه کمر،دست و پا مجروح شده بود به اسارت دشمن در آمد.

کرامت یزدانی بعد از شش سال اسارت در سال ۱۳۶۹ به همراه سایر آزادگان به میهن اسلامی باز می‌گردد.

وی در کنار سایر فعالیتهای فرهنگی در مقطعی در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر نیز مشغول بوده است. همچنین مقالات و نوشته هایی را در نشریات و مجلات و سایتهای مختلف به نگارش در آورده است. تاکنون نزدیک به ۲۴ کتاب در زمینه های مختلفی از ایشان چاپ و منتشر شده است.

مدیر مجموعه تاریخی - فرهنگی حافظیه، مدیر مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدیه، رئیس خدمات و امور اداری میراث فرهنگی، مسئول روابط عمومی میراث فرهنگی، کارشناس دفاتر خدمات هوایی و مسافرتی و راهنمایان گردشگری میراث فرهنگی، کارشناس ارشد تبلیغات و بازاریابی گردشگری میراث فرهنگی، رییس کمیته گردشگری مذهبی، مدیر داخلی نمایشگاه کتاب سال ٨٤ اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس، کتابدار کتابخانه های عمومی شیراز، کارشناس فرهنگی و مسئول روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز، راهنمای گردشگری و طبیعت گردی، راهنما و مترجم VIP  در استان فارس،عضو کمیته فرهنگی اداره آموزش فنی و حرفه ای استان فارس (سال۹۰)، عضو اداره نخبگان بنیاد شهید و امور ایثارگران،   کارشناس مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، رئیس اداره مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوار و کارمند نمونه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در سال ٩٤، مدرس در زمینه‌های گردشگری، تاریخ و ادبیات و گویش شناسی، بازی در مستند داستانی " شهر راز" به کارگردانی حسن حج گذار، مجری و کارشناس مستند تاریخی " کتیبه های ساسانی در استان فارس"، نویسندگی، بازی و کارگردانی تئاترهای زیادی به مناسبت های مختلف و مجری مستند تاریخی- فرهنگی سرزمین ایران (بخش استان فارس) شبکه یک و جام جم از جمله فعالیت های او تا پیش از این بوده است.

یزدانی در طی یک سال و نیم بعنوان ناشر استان فارس حدود صد کتاب از نویسندگان و شاعران و هنرمندان و پژوهشگران فارس و هرمزگان را منتشر نموده است.

عملکرد کرامت یزدانی در طول حضورش در میراث فرهنگی، اداره امور کتابخانه‌های استان فارس و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تعامل و ارتباط  با اصحاب فرهنگ و رسانه و کتاب، هنرمندان، فعالان گردشگری، ناشران و انجمن های ادبی استان و همچنین در اجرای فعالیت های فرهنگی؛ بویژه ترغیب و تشویق نویسندگان و شاعران جوان و رونمایی از آثار آنها را باید از نقاط مثبت در کارنامه او خواند.

کرامت یزدانی بر این باور است که اگر حوزه فرهنگ، سیاسی شود، فرهنگ، فرهنگور و سرمایه گذار فرهنگی آسیب جدی خواهد دید.

اصلاح و بهبود ساختار و عناصر استان فارس بعنوان یکی از قطبهای مهم فرهنگی کشور، توجه به استان به عنوان یک کلیت فرهنگی، توجه به فرهنگ و ادبیات عامه استان با توجه به وجود اقوام با گویش های مختلف در گستره استان و نیز بازپیرایی جایگاه واقعی فرهنگ و ادب و هنر استان فارس، پویایی و نشاط در حوزه فرهنگ و رسانه، از مهمترین دغدغه های این فعال فرهنگی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • امراله مهماندوست

    تو را خدا به دادم برسید جانباز ۲۵ در صد هستم با کد ملی 2510692046 تبلیغات دروغین دولتی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گوش فلک را کر می کند خیلی گرفتارم اما برای اینجانب که احدی از ایثارگران هستم فریادرسی نیست.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه