English

دبیرکل جمعیت هلال احمر:

زنجیره انتقال مجروحان جنگی بی بدیل بود

دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار کرد: زنجیره انتقال مجروحان هست سال دفاع مقدس، زنجیره ای بی بدیل بود.

زنجیره انتقال مجروحان جنگی بی بدیل بود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محمود محمدی نسب در افتتاحیه نمایشگاه عکس و هنر مفهومی پرواز بازگشت اسرای جنگ ایران و عراق، با اشاره به حماسه ای که رزمندگان و آزادگان ایران خلق کردند، گفت: نقش هلال احمر در دفاع مقدس واکاوی نشده است.

وی عنوان کرد: بخشی از نقش هلال احمر با همکاری صلیب سرخ بوده و بخش دیگری از فعالیت های هلال احمر خدمات امدادی و درمانی در دوران دفاع مقدس بود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر از زنجیره بازگرداندن مصدومان در دوران هلال احمر توسط نیروهای امدادی به عنوان اقدامی بی نظیر یاد کرد و ادامه داد: فقط در عملیات کربلای پنج چند هزار مجروح باید از خط مقدم تا چندین مرحله به بیمارستان های صحرائی و تخصصی در داخل شهرها منتقل می شد.

محمدی نسب تصریح کرد: زنجیره انتقال مجروحان جنگی زنجیره ای بی بدیل بود و در تمام مدت انتقال باید خدمات درمانی به مجروحین در مسیر ارائه می شد.

وی یادآور شد: در انجام خدمات امدادی و تامین تجهیزات دارویی و درمانی هلال احمر بسیار زحمت کشید و تلاش کرد پشتیبانی قدرتمندی از جبه ها و رزمندگان داشته باشد و در این امر نقش بی بدیلی در این رابطه ایفاء شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر از بازنویسی مجموعه خاطرات امداد گران هلال احمر به عنوان اقدام مثبت روابط عمومی یاد کرد و افزود: عمده خاطرات امدادگران پیشکسوت هلال احمر در حوزه دفاع مقدس بود.

محمدی نسب به همکاری های هلال احمر با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ از طریق دفتر نمایندگی در ایران نیز پرداخت و عنوان کرد: از رساندن نامه های خانواده ها به اسرای جنگی و خدمات حقوقی به آزادگان در اردوگاه های عراق که بخشی از فعالیت های صلیب سرخ بوده تا آزادی اسرای جنگی از آنها تشکر می کنم.

وی نمایشگاه عکس آزادگان را سرآغازی برای انجام فعالیت های هنری بیشتر دانست و اظهار امیدواری کرد که فعالیت های رسانه ای و هنری بیشتری در رابطه با هلال احمر و آزادگان محقق شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه