English

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد:

شهرداری از نظر قانونی برای تیم‌داری و حمایت از ورزش قهرمانی وظیفه‌ ندارد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از حمایت سازمان ورزش شهرداری از ورزش قهرمانی،گفت: شهرداری از نظر قانونی برای تیم‌داری و حمایت از ورزش قهرمانی وظیفه‌ نداشته و از طرفی ساختار این مجموعه هم مناسب این امورات نیست، بهتر است به صورت موردی برای حمایت از ورزش قهرمانی بودجه‌ای تصویب و برای هزینه کرد در اختیار اداره کل ورزش و جوانان که متولی این امر بوده، قرار داده شود.

شهرداری از نظر قانونی برای تیم‌داری و حمایت از ورزش قهرمانی وظیفه‌ ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج در تبریز، فرج قلی زاده در نشست خبری  با خبرنگاران اظهار کرد:راه‌اندازی فرهنگسراهای خصوصی، ایجاد ایستگاه‌های کتاب در پارک ها، مترو و ...، حمایت از نخبگان فرهنگی، تدوین سند چشم‌انداز فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تبریز، حمایت از خیران کتابخانه‌ساز و ... مهمترین خروجی‌های فعالیت یک ساله کمیسیون فرهنگی شوراست

وی با بیان اینکه نسبت به عملکرد مدیریت شهری انتقادات دارم، اظهار کرد: جا دارد از تلاش مدیران و کارکنان خدوم شهرداری که در طول این مدت اقدامات خوبی انجام دادند، تشکر کنم، بنده نسبت به موضوعاتی نظیر ورزش قهرمانی، تیم‌داری شهرداری، استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان، انتصاب برخی مدیران و عدم شفافیت در تصمیمات اعتراض دارم و معتقدم برای رسیدن به کمال باید نواقصات رفع شود.
 

در کنار انتقاد، راهکار هم ارایه می دهم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرد

این عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: معرفی بنده به عنوان منتقد بی‌انصافی بوده؛ چرا که در کنار انتقاد، راهکار هم ارایه می دهم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بنیه مالی اکثر رسانه‌ها ضعیف است، گفت: شهرداری بر اساس تکالیف قانونی در خصوص مناقصه‌ها و موارد دیگر به رسانه‌ها آگهی می‌دهد که شامل بخشی از درآمد رسانه‌ها می‌شود و اگر این آگهی‌ها درست و قانون‌مند داده شوند در سلامت سیستم موثر واقع می‌شوند، اما استفاده ابزاری از آن‌ها فساد به دنبال دارد.

مدت‌هاست به ضعف شهرداری و فسادهای انجام شده در آن (دوره گذشته) در رسانه‌ها توجه نمی‌شود

وی ادامه داد: طی چند سال گذشته قلم به دستان توسط شهرداری استخدام شده و برای صیانت از اشخاصی که آنان را استخدام کرده‌اند، قلم می‌زدند. به همین دلیل، مدت‌هاست به ضعف شهرداری و فسادهای انجام شده در آن (دوره گذشته) در رسانه‌ها توجه نمی‌شود.

 
فرج قلیزاده
وی در رابطه با درخواست کمیسیون فرهنگی از شهرداری برای تعیین شیوه‌ی حمایت از رسانه‌ها، گفت: بر این اساس از شهرداری درخواست شده که با تدوین لایحه‌ای چارچوب حمایت قانونی و به دور از سلایق شخصی از رسانه‌ها را مشخص کرده و میزان پرداختی به هر کدام از آن‌ها را در سامانه‌ای اطلاع‌رسانی کند. 
وی در خصوص این ادعا که «قلی‌زاده زمانی که معاون شهردار اسبق تبریز بود، 1700 نفر را استخدام کرده است»، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و در صورت انجام چنین کاری مرا در میدان ساعت تبریز اعدام می‌کردند! بعد از این نشست خبری چنین شایعاتی بیشتر مطرح خواهد شد.
 
قلی‌زاده تصریح کرد: زمانی که بنده معاون شهردار بودم هم اجازه‌ی ورود شهرداری به عرصه‌ی تیم‌داری را ندادم. 
 
وی در پاسخ به این سئوال که «آیا برگزاری این نشست خبری به معنای استارت استیضاح و تغییر شهردار تبریز است؟» گفت: برگزاری این نشست خبری با تصمیم شخصی و در راستای شفاف سازی و پاسخگویی به مردم بوده است، بنده اطلاعی از تصمیم همکارانم برای استیضاح شهردار ندارم، اما من به این نتیجه رسیدم که انتقاد کنم.
 
قلی‌زاده با اشاره به فعالیت حدود 15 هزار نفر در شهرداری و پرداخت سالانه 800 میلیارد تومان برای حقوق، مالیات و بیمه این افراد، گفت: راهکارهایی برای مدیریت وضعیت فعلی نیروهای مازاد ارائه کردم که نسبت به آن بی‌توجهی شده است.
 
وی با بیان اینکه تنها 3800 پست سازمانی برای شهرداری مشخص شده است، اضافه کرد: در برخی موارد حدود 11 نفر از اعضای یک خانواده در شهرداری فعالیت می‌کنند که حدأقل نصف آنان باید اخراج شوند.
 
وی با بیان اینکه نامه من در خصوص وضعیت شهرداری مورد استقبال نهادهای مختلف قرار گرفته است، ادامه داد: اطلاع مدیران ارشد استانی از ثبت باشگاه شهرداری به نام اشخاص و سکوت آنان، شدنی نیست، شاید آن مسئول از این موضوعات خبر نداشته است.
 
این عضو شورای شهر تبریز تأکید کرد: رسانه‌ها هم در قبال شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی موضوعات مختلف به رسالت خود عمل نکردند، در صورت اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها، افرادی که می‌خواستند موضوعات را نبینند هم به ناچار می‌دیدند.
 
وی در رابطه با عدم حمایت مالی شورا از برگزاری نمایشگاه فاطمیون، گفت: ورود دستگاه‌های مختلف به موضوعات مذهبی می‌تواند همراه با نگاه سیاسی باشد که این موضوع هم به باورهای قلبی مردم آسیب می زند.
 
وی ادامه داد: زمانی که فرزند سرطانی کارگر شهرداری به دلیل عدم پرداخت بیمه توسط شهرداری در بستر بیماری رنج می‌برد، پرداخت پول به بخش‌های مختلف روا نیست.
 
قلی‌زاده تصریح کرد: نحوه‌ی کمک شهرداری به مراسم اربعین حسینی نیز درست نیست؛ چرا که هزاران لعنت و نفرین پشت پول شهرداری وجود دارد و چنین پولی را نمی‌توان در عتبات هزینه کرد.
 
وی با تأکید بر اینکه شهرداری عابر بانک دستگاه‌های دولتی نیست، گفت: متأسفانه تعدادی از مدیران به جای چانه‌زنی برای جذب اعتبارات ملی، به دنبال جبران کم و کاستی‌ها از بودجه شهرداری هستند.
 
قلی زاده در پاسخ یه این سئوال که «آیا این نشست خبری در آستانه‌ی انتخابات هیأت رئیسه شورا رنگ و بوی تبلیغاتی دارد؟» گفت: هر کدام از 13 عضو شورا از نظر قانونی می‌توانند برای ریاست کاندیدا شوند، اما فردی که به دنبال تبلیغات بوده به جای نشست خبری، مهمانی می‌دهد.
 
وی با انتقاد از اینکه سازمان زیباسازی شهرداری تبریز رسالت خود را فراموش کرده و به دنبال درآمدزایی است، اظهار کرد: باتوجه به اینکه از سال 65 دولت با قطع حمایت‌ها، شهرداری‌ها را به حال خود رها کرد، شهرداری برای کسب درآمد و تأمین هزینه‌ی کلان به ناچار از روش‌های مختلف استغفاده می‌کند که تلاش ما هدایت سازمان زیباسازی به آن مسیر و ریل اصلی است.
 
وی در خصوص شائبه‌های مطرح شده برای انتصاب برادرزاده‌اش، تصریح کرد: هیچ کس را با استفاده از سهمیه‌ای خاص استخدام نکرده‌ام، اگر چنین انتصاب یا تبدیل وضعیتی در شهرداری رخ داده، تخلف بوده و بهترین سوژه برای پیگیری خبرنگاران است.
 
قلی‌زاده  در خاتمه با بیان اینکه برای گفت‌و‌گو با یکدیگر مشکل داریم، اظهار کرد: مادامی که نتوانیم با هم گفت‌و‌گو کنیم، مشکلات رفع نمی‌شود. ضرورت دارد مردم با مسئولان، نخبگان با یکدیگر و در نهایت سلایق مختلف سیاسی با یکدیگر حرف بزنند و مهارت شنیدن و پاسخ مستدل را یاد گیرند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه