English

برگزاری همایش بین المللی بیانیه گام دوم از منظر قرآن و حدیث

همایش بین المللی بیانیه گام دوم از منظر قرآن و حدیث به همت جامعه المصطفی العالمیه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

برگزاری همایش بین المللی بیانیه گام دوم از منظر قرآن و حدیث

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی، دبیر اجرایی همایش بین‌المللی گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث، در نشست خبری این همایش که به همت جامعه المصطفی العالمیه در مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: به دلیل رعایت نکات بهداشتی برگزاری کنگره مدتی به تعویق افتاد.
وی ادامه داد: در این مدت عوامل برگزار کننده همایش با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند و ایشان نیز نکات ارزشمندی را بیان کردند که این سخنان در روز کنگره پخش می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این همایش پنجشنبه ۱۹اسفند۱۴۰۰ برگزار می‌شود، اظهار کرد: در روز همایش پیام تصویری رییس‌جمهور نیز پخش می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی اصفهانی بابیان اینکه این کنگره یک حرکت جهادی و جهاد تبیین بود، افزود: این کنگره می‌تواند زمینه ساز کتاب درسی، گرایش و رشته تحصیلی شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد یعقوب بشوی دبیر کمیته بین‌الملل این همایش، عنوان کرد: این کنگره افتخاری برای جهان اسلام است و آثار آن متعلق به همه انسان‌ها است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک معجزه بود، بیان کرد: تاثیرات آن نه تنها داخل ایران بلکه به همه جهان رسیده است و همه استکباریان از این انقلاب و پیام آن می‌ترسند و تلاش می‌کنند مردم و کشورها را از آن دور کنند.
وی با بیان اینکه ما به مردم ایران علاقه‌مند هستیم و به رهبر معظم انقلاب عشق می‌ورزیم، اظهار کرد: ما ذوب شدگان در این نظام هستیم و لبیک گفتن به نائب امام زمان برای ما افتخار است.
دبیر کمیته بین‌الملل بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث با اشاره به اینکه اگر اتفاقی برای شما بیافتد همه دنیا برای شما دعا می‌کند، ادامه ‌داد: فراز و نشیب در همه جای دنیا هست و اسلام شعب ابی طالب و جنگ خیبر را دیده است.
وی با بیان اینکه در دست شما امانت هست و معارف دین از قم به همه دنیا می‌رسد، گفت: باید استقامت داشته باشیم؛ زیرا قرآن می‌فرماید اگر استقامت داشته باشید خداوند فرشتگان، درود و قدرتش را برای شما ارسال می‌کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین بشوی عنوان کرد: امروزه دانشگاه‌ها و مراکز علمی از دانش قلم بی بهره هستند و کپی زیاد است و به قلمی که خدا به آن قسم می‌خود توجه نشده است به همین خاطر کارگاه های مقاله نویسی متعددی برگزار کردیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ مقاله در ۱۸ زبان تولید شده است، ادامه داد: ابتدا افراد می‌گفتند این برای ایرانی‌ها است اما گفتیم هر چیزی که مربوط به انقلاب باشد جهانی است.
دبیر کمیته بین‌الملل بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث با بیان اینکه به صورت هم‌زمان کنگره‌ای در کراچی برگزار می‌شود، گفت: پنج مقاله در بخش بین الملل ارایه می‌شود.
دکتر زینب بهجت پور، مدیر کمیته بانوان این همایش نیز عنوان کرد: بخش بانوان همزمان شروع به فعالیت کرد و شاهد حضور فعال و تخصصی بانوان از نهادهایی مانند دانشگاه قم، دانشگاه فرهنگیان، حوزه علمیه خواهران و... بودیم.
وی با اشاره به اینکه در این کمیته ۴۰۰ موضوع طراحی شد و در اختیار طلاب قرار گرفت، بیان کرد: نشست‎ها و کرسی‌های علمی ترویجی و ۶۰ کارگاه مقاله نویسی برگزار شد.
مدیر کمیته بانوان بیانیه دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث ادامه داد: شاهد تعداد زیادی از مقاله اولی هایی بودیم که توانستند رتبه قابل قبولی را کسب کنند.
وی با بیان اینکه بیش از  ۶۰۰ مقاله در بخش بانوان دریافت شد، اظهار کرد: ۲۰ مقاله برگزیده در قالب یک جلد کتاب در روز همایش رونمایی خواهد شد.
بهجت پو با اشاره به اینکه در روز همایش پنل تخصصی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار می‌شود که سه مقاله در آن ارایه و مجدد داوری می‌شوند، گفت: 63 مقاله دریافت شده مربوط به حوزه زن و خانواده بوده است.
 حجت الاسلام والمسلمین امینی تهرانی، معاون علمی کنگره، عنوان کرد: بحث‌های علمی کنگره در هفت مرحله ساختار علمی، تشکیل کمیته‎های علمی، برگزاری کارگاه های آموزشی، فرهنگ سازی، ارزیابی مقالات، چاپ آثار و رونمایی از آثار انجام شد.
وی با بیان اینکه بر اساس شاخه‌های بیانیه گام دوم علمی و ظرفیت‌های مجتمع قرآن و حدیث ۹ کمیته تشکیل شد، تصریح کرد: کمیته بانوان، کمیته بین‌الملل، کمیته آینده پژوهی به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین بهروزی لک، کمیته دانش‌های قرآنی و حدیث، کمیته انقلاب اسلامی از منظر غرب و شرق، کمیته سبک زندگی به ریاست ابراهیم رضایی، تمدن قرآن و حدیث به ریاست دکتر علوی مهر، کمیته علوم روز و قرآن و کمیته علوم عقلی ۹ کمیته تشکیل شده هستند.
حجت الاسلام والمسلمین امینی تهرانی ادامه داد: ارایه موضوعات پیشنهادی، برگزاری نشست‌های علمی، ارزیابی مقالات، برگزاری پنل تخصصی از فعالیت‌های این کمیته‌ها بود.
وی اظهار کرد: در این کنگره منابع مهم و مناسب که می‌تواند برای دانشجویان و طلاب در رابطه با بیانیه گام دوم به آنها کمک کند به صورت یک کتاب منبع شناخت تهیه شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید یوسف موسوی، معاون پژوهشی قرآن و حدیث، عنوان کرد: این کنگره در نوبت صبح از ساعت هشت صبح آغاز شده و تا ۱۲ظهر ادامه پیدا می‌کند و پیام تصویری رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور پخش می‌شود و حجت الاسلام و المسلمین عباسی و رییس اندیشکده بیانیه گام دوم انقلاب سخنانی را بیان می‌کنند.
وی ادامه داد: از ساعت ۱۴ تا ۱۶پنل‌ها آغاز می‌شود و بعد از آن سخنرانی آیت الله اعرافی و دکتر بهجت پور را داریم و از  ۳۰ اثر که شامل 22 کتاب، هفت مجله و یک نرم افزار است رونمایی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه