English

هیئت های اندیشه ورز در تحقق سند اعتلای بسیج کمک کنند

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیج در گردهمایی هیئت های اندیشه ورز بسیج استان یزد با اشاره به اهداف و برنامه های تدوین شده در سند اعتلای بسیج گفت: در این سند وظیفه شناسایی نظام مسائل، ظرفیت ها همچنین کمک به تحقق دولت و جامعه اسلامی را بر عهده بسیج گذاشته و هئیت های اندیشه ورز می توانند در این زمینه کمک کار باشند.

هیئت های اندیشه ورز در تحقق سند اعتلای بسیج کمک کنند

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سرهنگ محدث جانشین فرماندهی سپاه الغدیر در اقشار بسیج گفت: مطالبه گری مطالبات به حق مردم را مهمترین ماموریت بسیج دانست و ابراز داشت: هیئت های اندیشه ورز باید  نظام مسائل را احصا کرده و برای آن طرح ارائه دهند البته درحوزه حل مسائل چهار گام مدنظر قرار دارد که اولین قدم مشخص کردن و تببین مسائل است.

محدث؛ گفتمان سازی را قدم دوم برشمرد و ابراز داشت: تبدیل کردن مسئله به مطالبه عمومی از نتایج گفتمان سازی است تا بدین وسیله همه به دنبال حل مسائل باشند.

مسئول ستاد اقشار تخصصی بسیج ادامه داد: مطالبه گری از کسانی که در نظام جایگاه و پست گرفتند تا مشکلات را حل کنند سومین گام بوده و در نهایت آخرین گام اجراست که باید در حوزه عمل نیز به حل مسائل ورود کنیم.

محدث تصریح کرد: مهمترین نقش بسیج تصمیم ساز بودن برای حل مسائلی است که در کف جامعه مشخص می شود هرچند امروزه بیشترین حوزه نقش آفرینی بسیج در حوزه جنگ نرم و مسائل اجتماعی است.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر تاکید کرد: مهمترین موضوع در اجتماع؛ امید آفرینی و تقویت نشاط اجتماعی است بنابراین باید در ایام الله دهه فجر گره از کار مردم باز و شیرینی این ایام به آنان چشانده شود.

جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد در اقشار بسیج با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: متاسفانه ما در مرحله سوم " فرآیند تکمیل انقلاب اسلامی" یعنی ایجاد دولت اسلامی متوقف شدیم که باید با کارآمد کردن دستگاه ها در حل مشکلات مردم و بهبود نظام تصمیم سازی از این مرحله نیز عبور کنیم.

وی هئیت های اندیشه ورز را از کانون های تصمیم سازی در حل مسائل خواند و اذعان داشت: شناسایی تهدیدات و آسیب ها یکی از کارکردهای هئیت های اندیشه ورز بوده و البته تصمیات و راه حل ها نیز باید از ضمانت اجرایی برخوردار باشند

محدث در پایان با تاکید بر ضرورت برگزاری چنین جلساتی گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسات بتوانیم هئیت های اندیشه ورز قوی داشته باشیم و با هم اندیشی و هم افزایی همچنین بهره مندی از ظرفیت های بسیج به سمت حل مشکلات جامعه قدم برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر