English

در آیین معرفی برگزیدگان بخش کشاورزی وعشایری جهاد کشاورزی؛

بانوی نمونه عشایری اردبیل با رتبه اول ملی تجلیل شد

در آیین سی و هفتمین دوره معرفی برگزیدگان بخش کشاورزی وعشایری جهاد کشاورزی استان از بانوی نمونه عشایری با رتبه اول ملی یکی از 54برگزیده ملی واستانی بخش کشاورزی وعشایری استان انجام شد.

بانوی نمونه عشایری اردبیل با رتبه اول ملی تجلیل شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

 ، در این آیین از ۶ تولید کننده برتر حایز رتبه نخست کشوری، ۶ برگزیده دارای رتبه دوم ملی و ۲ برگزیده حایز رتبه سوم کشوری به همراه ۴۰ تولید کننده برتر و برگزیده استانی اردبیل درحضور امام جمعه محبوب و استاندارپرتلاش ومدیران کل استانی تجلیل بعمل آمد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در این مراسم گفت: کسب رتبه های اول تا سوم توسط ۱۴ کشاورز استان اردبیل دستاورد مهمی در بخش کشاورزی وعشایری استان اردبیل است.

در حاشیه این آیین، ۱۵ نشریه و کتابچه ترویج کشاورزی در بخش‌های مختلف نیز که توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل و بر اساس مشاهدات تجربی، تحقیقات علمی و کار میدانی در مزارع و واحدهای تولیدی تهیه شده است، رونمایی شد.

مدیر کل امور عشایری استان اردبیل در این مراسم اظهار داشت : میزان فعالیت زنان عشایر در زمینه اقتصاد تولیدی و غیرتولیدی مورد توجه است و زنان عشایر با سهمی معادل 85 درصد در فعالیت های اقتصادی عشایر مشارکت دارند.

حاتم طهماس‌پور تاکید کرد : زنان استان اردبیل با تولید صنایع دستی به مقدار 13 هزار متر مربع ، دامپروری حدود 5 هزار کیلوگرم و گیاهان دارویی 620 هزار کیلوگرم کمک چشمگیری به اقتصاد استان می کنند .

وی در ادامه بیان کرد : در راستای تقویت فعالان گمنام اقتصادی طرح تسهیلگری به عنوان یکی از طرح های توانمندسازی زنان عشایری اجرا میشود . با توجه به ظرفیت های موجود خانوارهای عشایری، زنان و دختران فعال و پیشرو تسهیلگرانی را به منظور توانمندسازی آنان پرورش داده ایم و در جهت بهبود این امر تفاهمنامه ای با دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل منعقد شده است .

مدیرکل امورعشایر استان نیز بیان داشت: در راستای توانمندسازی زنان عشایری در حال حاضر 28 صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر در استان با عضویت 610 نفر از زنان عشایر مشغول فعالیت می باشند. صندوق اعتبارات خرد زنان عشایری علاوه بر رشد و توسعه زنان در بحث اقتصادی و ارتقای معیشت عشایر باعث ارتقای حضور زنان عشایر در اجتماعات نیز می شود که یکی از اهداف سازمان امور عشایر است.

طهماس پورعنوان نمود : بمنظور توانمندی زنان عشایری، آموزش های لازم به آنان در زمینه های صنایع دستی، بومگردی و ... با اخذ مدرک مهارت فنی حرفه ای برگزار شده و ادامه دار خواهد بود.

وی افزود : جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی زنان عشایر بخصوص زنان سرپرست خانوار با پرداخت تسهیلات کم بهره برای تثبیت شغل آنان از محل بند ب تبصره 18 مبالغ قابل توجهی در نظر گرفته شده است .

دراختتامیه این مراسم از خانم مریم رجبی بعنوان زن نمونه ملی عشایری ازشهرستان خلخال تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه