English

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد؛

شخم و شیار زمستانه ۷۰۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد گفت: تاکنون هفت هزار هکتار شالیزار این شهرستان شخم و شیار زمستانه شد.

شخم و شیار زمستانه 7000 هکتار شالیزار محمودآباد
به گزارش خبرگزاری موج مازندران

، محمد هادی‌زاده با بیان اینکه کرم ساقه خوار برنج، زمستان را به صورت لارو(کرم) کامل در بقایای کاه و کلش برنج و علف‌های هرز داخل و حاشیه مزارع  سپری می کند، اظهار داشت: مبارزه زراعی زمستانه علیه کرم ساقه خوار برنج توسط شالیکاران بسیار ضروری است. 

وی با اشاره به اینکه انجام اقداماتی به منظور مدیریت تلفیقی در کاهش جمعیت انتقالی آفت به سال بعد بسیار مؤثر خواهد بود، تصریح کرد: مدیریت کنترل آفت و مبارزه زراعی یا انجام شخم و شیار زمستانه از راه‌های مؤثر مقابله با این آفت است که سبب صدمات مکانیکی و زیر خاک رفتن لاروهای زمستانگذران موجود در کاه و کلش و  مرگ و میر بالای آنها می‌ شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد اضافه کرد: انجام شخم و شیار و زیر خاک کردن به موقع کاه و کلش به جا مانده در مزرعه، علاوه بر کنترل آفات سبب پوسیدگی بقایا و افزایش ماده آلی خاک و  افزایش محصول کشت سال بعد خواهد شد.

وی تصریح کرد: جمع آوری و حذف علف‌های هرز داخل و حاشیه مزارع به ویژه علف‌های هرز روی مرزها و اطراف کانال‌های آبیاری حداکثر تا دهه اول اسفند ماه در کاهش جمعیت انتقالی به سال بعد بسیار مثمرثمر خواهد بود.

هادی زاده با بیان اینکه این شهرستان دارای 17 هزار و 545 هکتار زمین شالیزاری است، گفت: تاکنون هفت هزار هکتار شالیزار این شهرستان شخم و شیار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه