English

بهزاد ستاری:

طرح غربالگری چشم کودکان در استان اردبیل اجرا می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: در راستای پیشگیری از تنبلی چشم کودکان طرح غربالگری چشم کودکان در استان اردبیل آغاز شده و تا ۳۰ مهر ماه اجرا خواهد شد.

طرح غربالگری چشم کودکان در استان اردبیل اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: در راستای پیشگیری از تنبلی چشم کودکان طرح غربالگری چشم کودکان در استان اردبیل آغاز شده و تا ۳۰ مهر ماه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال است افزود: این طرح که به صورت سراسری و همزمان با سایر مناطق کشور اجرا می‌شود ویژه کودکان ۳ تا ۶ سال است و به منطور تقویت سلامت بینایی و شنوایی آنان مورد توجه جدی قرار می‌گیرد.

ستاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در پایگاه‌های غربالگری ضروری دانست و تصریح کرد: تمامی پایگاه‌ها و عوامل اجرای طرح غربالگری بینایی کودکان در مناطق مختلف استان اردبیل ملزم به رعایت و توجه جدی به پروتکل‌های بهداشتی هستند و خانواده‌های نیز در حین مراجعه باید ماسک و سایر اقلام بهداشتی را به همراه داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: سرمایه گذاری دولت و تلاش‌های بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی با هدف پیشگیری از تنبلی چشم و اختلالات بینایی چشمگیر است به طوری ‌که در سال ۹۸ بالغ بر ۷۶ هزار نفر از کودکان ۳ الی ۶ سال غربالگری شدند که این تعداد توانسته ۹۸ درصد کودکان استان اردبیل را زیر پوشش خود قرار دهد.

وی اظهار کرد: خانواده‌ها می‌توانند در وقت اداری به ادارات بهزیستی مراجعه و زمان بندی لازم برای سنجش کودکان را دریافت کنند و این برنامه در طول سال قابل اجرا خواهد بود و بعد از ۳۰ مهرماه نیز امکان سنجش وجود دارد اما تاکید می‌کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک به مراکز اشاره شده مراجعه و کودکان خود را مورد سنجش قرار دهند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه