English

وزیر بهداشت:

سازوکارهای انضباطی کنونی حوزه سلامت، نیازمند قدرت بازدارندگی بیشتری است

وزیر بهداشت گفت: لازم است برای حفظ و تقویت اعتماد عمومی به جامعه پزشکی و برخورد لازم با متخلفان این حوزه، ابتدا به سراغ متخلفان دارای تخلفات متعدد و مکرر و همین طور تخلفات شدید رفت.

سازوکارهای انضباطی کنونی حوزه سلامت، نیازمند قدرت بازدارندگی بیشتری است

به گزارش خبرگزاری موج، در نشست «قرار گاه مرکزی نظارت بر سلامت » که با حضور وزرای بهداشت و دادگستری و مدیران ارشد این دو وزارتخانه برگزار شد، ضمن مرور اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ در جهت تعقیب و مقابله با تخلفات پزشکی و دارویی، مصوب شد کارگروه مشترک مقابله با تخلفات برخی ارائه دهندگان خدمات سلامت با عضویت مدیران سازمان تعزیرات و مدیران معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شود.

در این نشست که  با هدف هم افزایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت دادگستری برای  نظارت، پیگیری و برخورد با برخی ارائه دهندگان خدمات سلامت برگزار شده بود، رییس سازمان تعزیرات و نمایندگان سازمان نظام پزشکی نیز حضور داشتند.

عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابتدای این نشست با تاکید بر دو اصل پیشگیری و سپس برخورد و بازدارندگی از تخلفات اظهار داشت: سازوکارهای انضباطی کنونی برای بازدارندگی لازم و برخورد با تخلفات حوزه سلامت نیاز به بازتعریف و به روز رسانی دارند و لازم است با هم‌افزایی و همکاری دو دستگاه، راهکارهای مناسبی در این زمینه شناسایی و اجرا شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ذکر این نکته که باید نوع برخورد با متخلفان حوزه سلامت متناسب و بازدارنده باشد گفت: لازم است برای حفظ و تقویت اعتماد عمومی به جامعه پزشکی و برخورد لازم با متخلفان این حوزه، ابتدا به سراغ متخلفان دارای تخلفات متعدد و مکرر و همین طور تخلفات شدید رفت و با آنها برخورد قانونی و متناسب کرد.

در ابتدای این نشست، معاونین و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود و مسایل و مشکلات حوزه نظارت بر درمان، راهکارها و برنامه‌های خود را برای تقویت نظارت و برخورد با تخلفات درمانی و دارویی  کشور در جهت ارتقای اعتماد عمومی و  رضایت مردم ارائه کردند.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری نیز در این نشست با تاکید بر تقویت اراده و عزم طرفین برای نظارت و پیگیری تخلفات حوزه بهداشت و درمان کشور گفت: ارائه خدمات درمانی از جمله حوزه‌هایی است که توسط دولت تعرفه مشخص و معینی برای آن تعیین می‌شود و این موضوع برای  پایش حوزه خدمات سلامت  نقطه قوت محسوب می‌شود.

رحیمی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی، جامعه‌ای بزرگ و قابل احترام با خدماتی ارزشمند و حیاتی است اظهار داشت: بخش کوچکی از این جامعه دچار تخلف و تخطی از قانون می شوند که می‌بایست با رعایت مصالح جامعه و حفظ کرامت و شأن خانواده بزرگ سلامت  و لزوم صیانت از  اعتماد عمومی به این صنف نسبت به پیشگیری و مواجهه با معدود تخلفات صورت گرفته اقدام کرد.

در پایان این نشست بر همکاری سازمان تعزیرات و معاونت درمان وزارت بهداشت تاکید و مقرر شد کارگروه  مشترک مقابله با تخلفات برخی ارائه دهندگان خدمات سلامت با عضویت مدیران سازمان تعزیرات و مدیران معاونت درمان وزارت بهداشت تشکیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه