English

قهر و دعوای مدیران به جای پاسخگویی، در آستانه بروز فاجعه ای ملی

کرونای مشکوک وزیر کشور همزمان با غیبت وی از جلسات ملی/پرونده اهمال مدیران ستاد ملی کرونا روی میز رییس قوه قضاییه

تهران و تقریبا همه ایران در حالی همگی به خاطر آزادی سفرهای نوروزی به رنگ قرمز کرونایی در آمده اند که به گفته مسئولان و مدیران وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، این وضعیت کاملا پیش بینی شده بود و حتی گویا از ستاد ملی کرونا نیز درخواست شده بوده تا مانع از سفرهای نوروزی شود.

کرونای مشکوک وزیر کشور همزمان با غیبت وی از جلسات ملی/پرونده اهمال مدیران ستاد ملی کرونا روی میز رییس قوه قضاییه

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سه رقمی شدن آمار فوتی های کرونا در کنار تکمیل ظرفیت بیمارستان ها از بیماران کرونایی، درکنار اظهارات مدیران مختلف وزارت بهداشت و ستاد کرونا و بخصوص پخش زنده آخرین جلسه ستاد ملی کرونا که باعث شد تا بسیاری از اختلافات و جنگ و دعواهای پشت پرده مسئولان کرونایی کشور افشا شود؛ البته همه و همه این موارد نه تنها باعث خشم مردم نسبت به عملکرد مدیران کرونایی کشور شده که سوال مهمی را به صورت مطالبه جدی شهروندان و افکار عمومی مطرح کرده است. اینکه چه کسانی مسئول تصمیم گیری در مورد آزاد سازی سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۰ و بروز وضعیت سیاه رنگ کرونایی کشور که باعث ۲ برابر شدن آمار فوتی ها و چند برابر شدن آمار مبتلایان و بستری ها شده است، می باشند؟

استارت یک دعوای مسئولانه

هنوز چند روز از تعطیلات نوروزی باقی مانده بود که با بالا گرفتن روند مبتلایان و فوتی ها مصادف شد با انتقادهای افکار عمومی از مسئولان در مورد اینکه چرا باید ستاد ملی کرونا مجوز سفرهایی را صادر کند که در نهایت به مراسم عزادری ها و ختم و پر شدن بیمارستان ها و مراکز درمانی منتهی شود؟ سوالی که در عرض چند روز آنچنان بالا گرفت که مسئولان وزارت بهداشت و برخی از اعضای ستاد ملی کرونا را وادار به واکنش کرد. وزیر بهداشت و فرمانده ستاد کرونای تهران در اظهار نظرهایی مشابه اعلام کردند که نه تنها موافق سفرهای نوروزی نبوده اند که حتی بارها رسما اعلام کرده بودند که باید برای جلوگیری از آغاز پیک چهارم کرونا و بحرانی شدن شرایط کرونایی نقشه ایران، جلوی سفرهای نوروزی مانند سال گذشته گرفته شود. 

سعید نمکی، وزیر بهداشت، در آن زمان و در پست اینستاگرامی‌ خود نوشت: « ویروس سرکش انگلیسی از راه رسید، خوزستان را گرفتار کرد، شبانه روز تلاش نمودیم تا در آن استان که بیشتر از سه پیک کشوری قبلی گرفتارمان کرد مهارش کنیم. عملا ضربه شصت ویروس موتاسیون یافته را چشیدیم، ویروس مهاجم از هوا و زمین به دلایلی که جای بحثش در این مقال نمی گنجد به همه جا پر گشود.

نوشتیم... گفتیم... التماس کردیم... قسم دادیم که دو تا سه هفته صبوری کنید. مهلت بدهید تا مثل سال قبل از فرصت تعطیلات سال نو استفاده کنیم و با تشدید بیماریابی در طرح شهید سلیمانی خانه به خانه شعله‌های کوچک را شناسایی و مهار نماییم تا به هم نپیوندند و آتش دامن پهنه کشورمان را نگیرد. گفتیم سفر و جمعیت سیال نمی گذارد طرح اجرا شود و بیماری نیز از نقاط گرفتار به مراکز پاک تر منتقل می‌شود.

گفتیم: صف‌های طولانی تهیه ارزاق شب عید ساعت‌ها جمعیت سالمند تنیده در این صف ها را گرفتار می‌کند. گفتیم می‌دانیم تاب‌آوری مردم مهم است ولی تاب آوری مدافعین خسته سلامت پس از ۱۴ ماه کار بی‌وقفه و جانفشانی برای مدیریت پیک‌های پیوسته نیز مهم است.

گفتیم: اقتصاد گردشگری اهمیت دارد ولی سرمایه اجتماعی نظام سلامت و هزینه های شیوع مجدد بیماری و اثراتش بر اقتصاد خرد و کلان کشور نیز بی اهمیت نیست.

گفتیم: اگر به حرف های کارشناسیمان گوش ندهند بهار سختی در پیش است. شاید بدین دلیل باور نکردند که اولا وزن ویروس موتاسیون یافته را در محاسبات اپیدمیولوژیک ما نمی شناختند و ثانیا سه پیک سنگین قبلی را آرام، بی صدا و مظلومانه همکارانمان مدیریت کردند و گروهی فکر کردند که فراز و فرود منحنی ها شاید به شیوه فتوشاپ است!

دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران نیز که در نیمه اسفند ماه  با تاکید بر اجتناب از سفرهای نوروزی گفته بود که این سفرها می تواند فروردین تلخی را به ارمغان آورد، بعد از بالا گرفتن موج انتقادها بارها اعلام کرد که ما مخالف سفرهای نوروزی بودیم اما تصمیم در جای دیگری گرفته شد!. نادر توکلی، معاون ستاد کرونای تهران نیز در گفتگو با خبرگزاری موج ضمن تایید این سخنان گفت: اصولا کادر درمان و سلامت به شدت با سفرهای نوروزی مخالف بود اما در نهایت ستاد ملی کرونا مجوز سفرها را صادر کرد تا فاجعه ای که امروز با آن مواجه هستیم، رقم بخورد!

اما ماجرا به همین جا خاتمه پیدا نکرد بلکه سخنان معاون وزیر بهداشت و پس از آن پخش غیرمنتظره سخنان وزیر بهداشت در جلسه ستاد ملی کرونا در رسانه ملی باعث شد تا کلاف سر در گم ناکارآمدی مسئولان و تصمیمات اشتباه آنها وارد فاز جدیدی شود. دکتر ایرج حریرچی در برنامه ای تلویزیونی ضمن تایید مطالب رییس خود گفت: ما همگی مخالف سفرهای نوروزی بودیم. این موضوع را به ستاد ملی کرونا اعلام کردیم. اما دو نفر از مسئولان ستاد کرونا مانع از ممنوعیت سفرهای نوروزی شدند! 

گرچه نه وی و نه رییسش، هیچ وقت با وجود انتقادهایی که مطرح کرده و می کنند حاضر نشدند نام این دو عضو ستاد کرونا را عنوان کنند که خود این موضوع جای ابهام فراوانی دارد!

همین اظهارات گرچه کافی بود تا بازار اظهار نظرها و شایعات و اخبار تایید نشده در فضای مجازی دوباره داغ شود اما، پخش غیرمنتظره جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رییس جمهور برگزار شد در حقیقت آتشی بر باروت خشم افکار عمومی بود.  صحنه هایی که در آن سعید نمکی، وزیر بهداشت، با لحنی تند وزیر کشور را خطاب قرار می دهد و به وی انتقاد می کند که چرا با وجود آنهمه هشداری که به وی و دیگر اعضای قرارگاه ستاد کرونا در مورد سفرهای نوروزی داده شد، باز هم جلوی این سفرها گرفته نشد؟! 

این حمله و رویارویی عجیب اما در حالی صورت می گرفت که هیچ یک از طرفین نمی دانستند که میلیون ها نفر از شهروندان تماشاگر مجادله‌شان هستند! همین چند لحظه بحث و مناظره کافی بود تا اینبار نه فقط افکار عمومی که بسیاری دیگر از مسئولان نیز وارد گود انتقاد گویی از مدیران ستاد کرونا شوند و آنها را محکوم به اهمال و کم کاری و کوتاهی در انجام وظایف مهم خود در تامین جان شهروندان کنند. 

قهر یا کرونا؟

اینکه رییس جمهور و اعضای هیات دولت و سایر مدیران ارشد نظام واکسن کرونا زده باشند چیز عجیبی نیست! چرا؟ چون به هر حال به گفته خودشان در صف اول خدمت رسانی به مملکت و ۸۰ میلیون نفر جمعیت آن هستند و نباید جسمشان با کرونا ضربه فنی شود. شاهد این مدعا نیز حضور پررنگ مسئولان در سفرهای استانی و مواجهه رودرو با مردم نقاط مختلف کشور یا حضور رییس جمهور در جلسات هیات دولت یا سایر جلسات و در برابر دوربین رسانه ملی است  که آخرین آن ها، حضور بدون ماسک وی در جلسه بهره برداری از ۵ طرح ملی کشور بود که به طور مستقیم از شبکه خبر پخش می شد بوده و هست. مسئولانی که با وجود اینهمه جلسه و رویارویی با سایرین، آنهم بدون رعایت پروتکل ها، همچنان سالم و سرحال و پرانرژی به خدمت رسانی به شهروندان مشغولند!

با این وجود به نظر می رسد در این ارودگاه خدمت رسانی! نیز اختلاف نظرها، کم نباشد! کمااینکه بعد از تهدید به استعفای وزیر بهداشت در سال گذشته، پخش جلسه دعوای وی با وزیر کشور باعث بروز حاشیه های جدیدی برای هیات دولت و ستاد ملی کرونا شد که شاهد آن نیز غیبت وزیر کشور در جلسات مهم روزهای اخیر بوده و هست. غیبتی که باعث شده تا این شایعه قوت بگیرد که رحمانی فضلی پس از این مجادله و همچنین احتمالا مجادله ای خصوصی و غیرعلنی با رییس جمهور قهر کرده و خانه نشینی را به خدمت رسانی! ترجیح داده است. شایعاتی که آنچنان بالا گرفته که بالاخره روابط عمومی وزارت کشور را وادار به واکنش کرد تا در خبری مدعی شود که رحمانی فضلی برای بار دوم به کرونا مبتلا شده و دلیل غیبتش در جلسات نیز همین مساله است.

گرچه این ادعا نیز نتوانست از فشار تحلیل های کاربران فضای مجازی کم کند. کاربرانی که می پرسند: اگر وزیر کشور مانند سایر مسئولان واکسن کرونا زده – که احتمالش بسیار زیاد و محتمل است – چرا دوباره باید در عرض چند ماه به کرونا مبتلا شود؟ جمعی دیگر نیز این سوال را مطرح می کنند که: در حالت عادی نیز چرا باید رحمانی فضلی در کمتر از چند ماه دوبار، به کرونا مبتلا شود؟ آنهم درست بعد از اوج گیری حملات رسانه ای و افکار عمومی در مورد عملکردش به عنوان فرمانده قرارگاه ستاد ملی کرونا! این کاربران غیبت رحمانی فضلی را به غیبت احمدی نژاد به بهانه بیماری از حضور در جلسات دولتی مقایسه کرده و نتیجه گرفته اند که اینبار هم دوباره همان سناریو در حال تکرار شدن است!

وقتیکه فیلمی لو می رود!

احتمال درست بودن این شایعات زمانی قوت می گیرد که به متن نامه گلایه آمیز دفتر ریاست جمهوری به صدا و سیما در مورد پخش جلسه ستاد کلی کرونا نگاهی بیاندازیم. علی معزی، معاون دفتر رئیس‌ جمهوری در نامه‌ای رسمی به عبدالعلی علی‌عسگری، رئیس سازمان صداوسیما، خواستار سانسور حداکثری جلسات هیئت دولت شده است.

اما در بیانیه دفتر ریاست جمهوری تأکید شده که این نامه مربوط به انتشار بحث‌های ستاد ملی کرونا بود که انتشار آن به نوشته این دفتر، «تخلف آشکار» و برخلاف ضوابط انعکاس محتوای این نوع جلسات توصیف شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده درخواست برای پخش نکردن تصاویری که برای «آزمایش صدا و تصویر» ضبط ‌شده، به معنای «سانسور یا ایجاد محدودیت» نیست.

دفتر ریاست جمهوری ایران تاکید کرده که در زمینه پوشش رسانه‌ای جلسات غیرعلنی بر اساس ضوابط و روال‌های حرفه‌ای تصمیم می‌گیرد و با قیل‌وقال و اردوکشی رسانه‌ای، از اجرای این ضوابط عدول نخواهد کرد.

به بیانی آنگونه که از متن این نامه بر می آید گویا قرار نبوده محتوای جلسه یاد شده به صورت زنده پخش شود و خبرنگار شبکه خبر در شیطنتی رسانه ای وقتیکه با دعوای نمکی و رحمانی فضلی روبرو می شود به بهانه تست صدا و تصویر، این بخش از جلسه را روی خط زنده این شبکه می فرستد! گذشته از اینکه این اقدام به طور قطع با هماهنگی مدیران خبری صدا و سیما بوده است، این جوابیه می تواند محکم ترین دلیل برای صحت اختلاف عمیق بین اعضای ستاد ملی کرونا باشد.

همانطور که پیش بینی می شد این جلسه جنجالی در کنار اظهارات ایرج حریرچی – معاون وزیر بهداشت – و علیرضا زالی – فرمانده ستاد کرونای تهران – در کمتر از چند روز باعث شد تا گروهی از مسئولان و نمایندگان مجلس، خواستار برخورد با مدیرانی شوند که مجوز سفرهای نوروزی را با وجود هشدارهای وزارت بهداشت، صادر کرده اند، شوند.

کیوان مرادیان کوچک سرایی نماینده مردم سوادکوه در مجلس به عنوان یکی از همین معترضان با اشاره به افزایش شیوع بیماری در این استان گفت: سوء تدبیر دولت در بحث مواجهه با کرونا باعث شد که در ایام نوروز میزان سفرها افزایش پیدا کند، در واقع به جای اقدام عملی به توصیه و ارائه آمار بسنده کردند و افزایش سفرها به مازندران منجر به از دست دادن جان عزیزانمان شده است.

ورود مجلس و قوه قضاییه به ماجرا

به نظر می رسد اینبار موضوع تنها در حد چند انتقاد و حمله رسانه ای نباشد بلکه ممکن است پای قوه قضاییه نیز به موضوع رسیدگی به عملکرد مدیرانی که مجوز سفرهای نوروزی را صادر کرده اند و جان میلیون ها نفر از شهروندان را به مخاطره انداخته اند، باز شود. به عنوان مثال حسینعلی شهریاری، به عنوان رییس کمیسون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم با ستاد مقابله با کرونا به عنوان مسبب افزایش شیوع کرونا شده است.

وی از آنچه آزاد بودن سفرهای نوروزی توسط ستاد مقابله با کرونا و بی‌توجهی به توصیه‌های وزارت بهداشت خوانده به شدت انتقاد کرده و گفت: محدودیتی وجود نداشت و سفرهای زیادی اتفاق افتاد و در آخر هم بیماری کل کشور را گرفت.

شهریاری بی‌توجهی ستاد مقابله با کرونا را باعث عدم توجه وزارت کشور و همچنین وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در روزهای نوروز به توصیه‌های این وزراتخانه خواند که از یک ماه قبل اقدام به پیش‌فروش بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس به مسافران کرده بودند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی «مسئول اصلی» زیاد شدن بیماری و مرگ‌ومیرها را «مستقیما رئیس محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا» که حسن روحانی باشد، معرفی کرد.

شهریاری باوجود همه این انتقادها ولی به منع برگزاری مراسم‌های ماه رمضان با وجود صدور مجوز سفر به ترکیه ایراد گرفت و گفت: سفر به ترکیه را که روزانه چندین پرواز انجام می‌شد و قیمت بلیطش ۷۰۰ هزار تومان است، ممنوع نمی‌کنیم، برای آنتالیا رفتن سفرها را ممنوع نمی‌کنیم، اما هر موقع صحبت از عبادت و زیارت است، خیلی محکم می‌خواهیم همه چیز را سفت و سخت بگیریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خواستار «ورود» دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم به موضوع شیوع ویروس کرونا و برخورد با مسببان این شیوع شد.

او پرسید: در برابر این همه افرادی که جانشان را از دست دادند، چه کسی باید جوابگو باشد؟ 

شهریاری با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب دستور اکید بر اجرای توصیه‌های وزرات بهداشت را به ستاد مقابله با کرونا داده، اظهار داشت: مقام معظم رهبری هم چند ماه پیش فرمودند که باید توصیه‌های وزارت بهداشت را ستاد، اجرایی و عملیاتی کند، اما متاسفانه انجام ندادند و الان هم به نظر باید با اینکه خیلی دیر شده، آنچه که وزارت بهداشت و خبرگان جامعه پزشکی می‌گویند، مورد توجه قرار بگیرد.

وی درخصوص سفرهای پرحاشیه ایرانیان به ترکیه نیز گفت: در حال حاضر ترکیه در وضعیت بحرانی کرونا قرار دارد، اما پروازها به این کشور برقرار است و وزیر بهداشت هم کتباً به وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا نامه نوشته که جلوی پروازها گرفته شود؛ یک ماه و نیم قبل هم ما هشدار داده بودیم که قرنطینه‌ای که در فرودگاه‌هایی مانند فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود، واقعی نیست و تأکید کرده بودیم که پروازهای خارجی را محدود کنند اما گوش نکردند.

اما شهریاری در این اظهارات به واقعیت تلخی اشاره کرده که شاید کمتر به آن توجه شده باشد. وی با بیان اینکه به دلیل قرار داشتن در ماه‌های پایانی فعالیت دولت دست‌مان برای برخورد با این تخلفات بسته است، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا برای مدیریت این وضعیت اختیار کامل دارد و هر تصمیمی بگیرند، خودشان عملیاتی و اجرایی می‌کنند؛ بنابراین دادستان کل کشور که خودش هم عضو ستاد است، باید به عنوان مدعی‌العموم، رئیس و برخی اعضای ستاد را مورد مؤاخذه  قرار دهد که چرا توصیه‌ها را رعایت نکرده‌اند؟ بالاخره یک نفر باید جواب این سهل‌انگاری و سوء مدیریت را که منجر به بازی کردن با جان مردم می‌شود، بدهد.

وی از حضور وزیر بهداشت در جلسه روز سه‌شنبه هفته جاری این کمیسیون خبر داد و گفت: با دعوت از آقای نمکی گزارش وضعیت موجود را دریافت می‌کنیم و می‌خواهیم این را بررسی کنیم که چه علتی وجود دارد که دولت توصیه‌های وزارت بهداشت را رعایت نمی‌کند.

شهریاری تصریح کرد: البته این گلایه به مردم هم وارد است که چرا به جای توجه به توصیه‌های هشدارآمیز وزیر و مسؤولان وزارت بهداشت، به صرف اینکه آقای روحانی و ستاد کرونا اعلام کردند که سفر به مناطق آبی و زرد ممنوع نیست، به مسافرت و دورهمی رفتند و الان دچار این وضعیت شده‌اند.

بنابراین و با توجه به اظهارات شهریاری به نظر می رسد دو نفر مسئولی که مسبب اصلی صدور مجوز برای سفرهای نوروزی بوده اند، وزیر کشور و وزیر گردشگری باشند. اظهاراتی که گرچه هنوز وزیر کشور واکنشی در برابرش نداشته اما معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی را به عنوان نماینده این وزارتخانه وادار به واکنش کرده است. ولی تیموری در پاسخ به انتقادهای مطرح شده با استدلالی جالب گفت: درباره سفر‌های نوروزی امسال باید این نکته را متذکر شوم که این سفر‌ها در چارچوب مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا که دو ماه در کمیته‌های مختلف بر روی آن بررسی‌های کارشناسی صورت گرفت و نهایتا تصویب شد. بعد هم این سفرها به صورت خیلی محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این سفر‌ها انجام شد. اینکه حجم این سفر‌ها چقدر بوده ما این را هم اعلام کرده ایم که یک میلیون نفر در ایام نوروز سفر کرده اند. این یک میلیون نفر را اگر ما بر سی و یک استان کشور تقسیم کنیم به طور متوسط حدود سی هزار نفر در هر استان به سفر رفته اند!

برخورد احتمالی با مسئولان کرونایی 

اما به نظر نمی رسد این، پایان پرونده اهمال کاری مسئولان ستاد ملی کرونا در مورد تصمیم گیری در خصوص سفرهای نوروزی باشد کمااینکه علی اصغرباقرزاده از ارسال نامه این کمیسیون به رئیس قوه قضائیه درباره عملکرد نوروزی ستاد ملی کرونا و درخواست برخورد با متخلفان این ستاد خبر داد.

علی اصغرباقرزاده با اشاره به شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا همزمان با پایان تعطیلات نوروزی اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پیش از آغاز تعطیلات نوروزی، هم به صورت کتبی در قالب نامه به ستاد ملی کرونا و هم به صورت شفاهی، نظر کارشناسی‌اش را در خصوص سفرها اعلام کرده بود و شخص وزیر محترم بهداشت هم بارها به صورت علنی مخالفتش را با هرگونه سفر اعلام کرد اما متأسفانه ستاد ملی کرونا این موضوع را جدی نگرفت.

وی با لحنی تند خطاب به ستاد ملی کرونا و شخص رییس جمهورگفت:‌ به نظر می‌رسد درک و فهم صحیحی در میان برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به ویژه شخص رئیس جمهور، در خصوص دوگانه سلامت و اقتصاد وجود ندارد و به جای بهره‌گیری از نظرات تخصصی وزارت بهداشت، با لج‌بازی بچگانه در خصوص سفرها تصمیم‌ گرفته‌اند که تبعات آن به ضرر کل کشور تمام می‌شود.

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آمار روبه افزایش بستری‌ها و فوتی‌های کرونا در روزهای اخیر گفت: امیدواریم این وضعیت در همین جا متوقف شود و آمارها بالا نرود، اما واقعیت این است که همین آمارها نیز عمدتاً ناشی از سفرهای بازه زمانی اوایل فروردین است و هرچقدر جلوتر برویم تأثیر سفرهای نوروزی بر این آمار بدتر خواهد شد؛ به ویژه اینکه قدرت سرایت‌پذیری و مرگ و میر ویروس انگلیسی به مراتب از انواع قبلی آن بیشتر است.

باقرزاده با بیان اینکه در همین شرایط هم رئیس و برخی اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا به لجبازی ادامه می‌دهند که حتی از جهت اقتصادی هم قابل توجیه نیست، خاطرنشان کرد: با این قبیل تصمیمات و خودکامگی‌ها در ستاد کرونا، علاوه بر بازی با جان مردم، اقتصاد کشور نیز به دلیل تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های ضروری بعد از این، ضربه بیشتری می‌خورد.

وی با تأکید براینکه مجلس از همه اهرم‌های نظارتی برای مقابله با این وضعیت استفاده خواهد کرد، گفت: در همین خصوص نامه‌ای از سوی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و با امضای رئیس کمیسیون، خطاب به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه ارسال شد و در آن با اشاره به سوءمدیریت ستاد ملی کرونا و عدم توجه به توصیه‌ها و هشدارهای وزارت بهداشت، خواستار برخورد قانونی با این افراد شده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود:‌ تعدادی از نمایندگان نیز به طور همزمان در حال آماده‌سازی طرح تحقیق و تفحص از عملکرد ستاد ملی کرونا هستند که در مراحل ابتدایی قرار دارد.

شهریاری افزود: وزیر بهداشت می‌گوید، رفت و آمد به ترکیه ممنوع است، رئیس هواپیمایی می‌گوید، باید رئیس ستاد کرونا به من دستور دهد که به نظر من مضحک‌تر از این تفکر نمی‌شود که وقتی مسئول اصلی بهداشت و درمان می‌گوید، این کارها را برای سلامت مردم انجام دهید، یک سازمانی بگوید باید ستاد ملی مبارزه با کرونا به ما دستور دهد.

در واقع می‌توان چنین استنباط کرد که ستاد ملی مقابله با کرونا، چراغ سبزی که در مورد سفرهای نوروزی نشان داد مسبب اصلی وضعیت بحرانی و بالا رفتن وحشتناک آمار مبتلایان و فوتی های اخیر باشد. حالا همه نگاه ها به سمت مجلس و قوه قضاییه معطوف شده تا شاهد برخورد آنها با عوامل بروزوضعیت کنونی و فاجعه احتمالی آینده نزدیک باشند. وضعیتی که باعث شده تا تقریبا تمامی نقشه کشورمان قرمز رنگ شود و به مانند روزهای ابتدایی انتشار کرونا، بیمارستان ها و مراکز درمانی دیگر ظرفیتی برای پذیرش بیماران کرونایی را نداشته باشند و ایران را عملا ۲ هفته تعطیل کرده است! دو هفته ای که شاید بهانه خوبی باشد برای پایان دوره ابتلای وزیر کشور به کرونا! وهمچنین فرصتی برای حضور وزیر بهداشت در مجلس و به جریان افتادن پرونده درخواست مجلس از قوه قضاییه برای پیگیری پرونده عملکرد مسئولان ستاد ملی کرونا.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه