English

علیخانی:

مترو تهران حدوداً به ۳ هزار واگن نیاز دارد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد مترو تهران حدوداً به ۳ هزار واگن نیاز دارد.

مترو تهران حدوداً به ۳ هزار واگن نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در نشست بررسی مطالبات مدیریت شهری تهران از دولت در حوزه حمل و نقل عمومی گفت: مترو تهران حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خطوط و تجهیزات نیازمند است. زمانی همین واگن‌ها ۵ میلیارد تومان بود اما امروز به حدود ۲۰ میلیارد تومان رسیده و هر قطار نیز شامل ۷ واگن است. مترو تهران حدوداً به ۳ هزار واگن نیاز دارد و حدود ۶۰ میلیارد تومان برای تامین واگن‌ها نیازمندیم.

وی افزود: قطعاً شهرداری تهران قادر به تامین این هزینه نخواهد بود به همین دلیل نیز مجلس وظایفی برای دولت در قبال حمل و نقل عمومی شهرها به ویژه تهران تعیین کرده است. متاسفانه دولت‌ها در بخش‌های مختلف به وظایف خود عمل نکرده‌اند البته دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی بیشترین کمک‌ها را کرده‌اند اما در دولت‌های دیگر به دلیل نگاه‌های سیاسی، منافع شهری قربانی شده است. امروز دیگر نباید این بهانه وجود داشته باشد چراکه اصطلاحاً دولت و شورای شهر تهران یک دست هستند.

علیخانی ادامه داد: اگر دولت در زمانی که وضعیت مالی مناسبی داشتند، این مطالبات را عملی می‌کردند شاهد وضعیت کنونی و انباشت شدن این مشکلات نمی‌بودیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی